Vyrábějí pneumatiky pro auta, sami ale rádi jezdí na kole - Do práce na kole

Vyrábějí pneumatiky pro auta, sami ale rádi jezdí na kole

Vyrábějí pneumatiky pro auta, sami ale rádi jezdí na kole
14. 3. 2017

V rámci Do práce na kole tradičně vyhlašujeme i kategorii Cyklozaměstnavatel roku. Loňskou společností, která svým zaměstnancům zajišťuje nejlepší podmínky pro dojíždění do práce na kole, se stala otrokovická firma Continental Barum. V Otrokovicích loni ujeli také nejvíce kilometrů v přepočtu na jednoho účastníka – 396 km za měsíc. Více prozrazuje tisková mluvčí Continental Barum Regina Feiferlíková.

Soutěže Do práce na kole se budete účastnit i letos. Jak se chystáte?
Naše zaměstnance budeme v podnikových novinách informovat o startu soutěže a možnosti registrace. Registraci uhradíme všem, kteří se přihlásí během března. Pro soutěřící cyklisty připravujeme možnost zakoupení cyklodresů s firemním logem za přijatelné ceny. Jsme také ve spojení s iniciativou CykloZlín a zástupci otrokovické a zlínské radnice a koordinujeme aktivity v těchto dvou městech. V letošním roce jsme se stali regionálními partnery soutěže Do práce na kole a vítězům budeme rozdávat ceny.
Jaké podmínky mají zaměstnanci, kteří dojíždějí do práce na kole v Continental Barum Otrokovice?
Jsme velká firma, která zaměstnává 4 800 zaměstnanců a náš výrobní závod má ohromnou rozlohu. Pro přesun techniků a specialistů po areálu máme nakoupeno cca 700 firemních kol a k přepravě operátorů na lisovně v nové výrobní hale využíváme koloběžky. Na různých místech areálu máme několik koláren, které jsou oplocené, a pohyb v nich je kamerově monitorován. Vstoupit do koláren mohou jen naši zaměstnanci s platnou vstupní identifikační kartou. U vrátnice máme k dispozici odkládací uzamykatelné skříňky např. i pro odložení cyklohelmy. Všichni zaměstnanci mohou využívat sprchy (pro dělníky jsou v hromadných šatnách, v administrativní budově je sprcha v každém patře).
Odkud vzešla iniciativa podporovat dojíždění zaměstnanců do práce na kole a připravit jim k tomu zázemí?
Kolárny jsme u nás měli už před dvaceti lety. Ovšem nebylo jich tolik a nebyly hlídané. S růstem popularity cyklistiky se rozrůstaly i prostory, kde lze kola uschovávat. Každý rok se u nás buduje něco, co zpříjemňuje pracovní prostředí a vytváří optimální zázemí pro naše zaměstnance. Není to jen v oblasti cyklistiky, ale i v poskytování jiných zaměstnaneckých výhod. Proto jsme Zaměstnavatelem regionu a v celorepublikovém měřítku patříme mezi TOP5 firem.
Jezdí se u vás jen během května, nebo i po celý rok?
Skalní cyklisté jezdí i ze vzdálenějších míst celoročně, v dešti, v mrazu, v zimě, v létě. Máme mnoho zaměstnanců a někteří jsou velcí sportovci. Není výjimkou, že si například při cestě do práce na odpolední směnu udělají i výlet do Olomouce ☺.
Kolik procent zaměstnanců jezdí do práce na kole?
To číslo se opravdu mění s tím, jaké je aktuálně počasí. Přes léto je cyklistů samozřejmě více. Kapacita našich koláren je pro 10 % zaměstnanců a ty jsou přes léto zaplněné. Ovšem pracuje se u nás na tři směny, takže tím se číslo cyklistů zase navyšuje.
Co dojíždění do práce na kole vašim zaměstnancům přináší?
Určitě to je radost z pohybu a zvýšení výkonnosti.

Petr Stejskal z Cykloměsta roku: I kopcovité město může být cyklistické!

Petr Stejskal z Cykloměsta roku: I kopcovité město může být cyklistické!

Jihlava se k výzvě Do práce na kole přidala mezi prvními vlaštovkami už v roce 2013, letos tedy oslaví desetileté výročí účasti. Co se za tu uplynulou dekádu ve městě…
Autor letošního vizuálu výzvy Jan Charvát: Budu vám tiše závidět vaše odhodlání

Autor letošního vizuálu výzvy Jan Charvát: Budu vám tiše závidět vaše odhodlání

Autor vizuálu 13. ročníku Do práce na kole Jan Charvát je typograf, pedagog a amatérský DJ zlomených beatů Font Renegate. Jeho návrh se letos objeví na stovkách tiskovin, příspěvků na…
AutoMat hledá vývojáře*ku frontendu na dlouhodobou spolupráci

AutoMat hledá vývojáře*ku frontendu na dlouhodobou spolupráci

Spolek AutoMat se za bezmála dvacet let své existence stal respektovaným hlasem na poli pražského dopravního plánování, kde prosazuje trvale udržitelná řešení často inspirovaná zahraničím; jsme organizátorem celorepublikové výzvy Do…
Výzvu pořádá
Generální partner
Národní partneři
Partneři
Mediální partneři