Vyrábějí pneumatiky pro auta, sami ale rádi jezdí na kole

Vyrábějí pneumatiky pro auta, sami ale rádi jezdí na kole

Vyrábějí pneumatiky pro auta, sami ale rádi jezdí na kole
14. 3. 2017, 5 min. čtení

V rámci Do práce na kole tradičně vyhlašujeme i kategorii Cyklozaměstnavatel roku. Loňskou společností, která svým zaměstnancům zajišťuje nejlepší podmínky pro dojíždění do práce na kole, se stala otrokovická firma Continental Barum. V Otrokovicích loni ujeli také nejvíce kilometrů v přepočtu na jednoho účastníka – 396 km za měsíc. Více prozrazuje tisková mluvčí Continental Barum Regina Feiferlíková.

Soutěže Do práce na kole se budete účastnit i letos. Jak se chystáte?
Naše zaměstnance budeme v podnikových novinách informovat o startu soutěže a možnosti registrace. Registraci uhradíme všem, kteří se přihlásí během března. Pro soutěřící cyklisty připravujeme možnost zakoupení cyklodresů s firemním logem za přijatelné ceny. Jsme také ve spojení s iniciativou CykloZlín a zástupci otrokovické a zlínské radnice a koordinujeme aktivity v těchto dvou městech. V letošním roce jsme se stali regionálními partnery soutěže Do práce na kole a vítězům budeme rozdávat ceny.
Jaké podmínky mají zaměstnanci, kteří dojíždějí do práce na kole v Continental Barum Otrokovice?
Jsme velká firma, která zaměstnává 4 800 zaměstnanců a náš výrobní závod má ohromnou rozlohu. Pro přesun techniků a specialistů po areálu máme nakoupeno cca 700 firemních kol a k přepravě operátorů na lisovně v nové výrobní hale využíváme koloběžky. Na různých místech areálu máme několik koláren, které jsou oplocené, a pohyb v nich je kamerově monitorován. Vstoupit do koláren mohou jen naši zaměstnanci s platnou vstupní identifikační kartou. U vrátnice máme k dispozici odkládací uzamykatelné skříňky např. i pro odložení cyklohelmy. Všichni zaměstnanci mohou využívat sprchy (pro dělníky jsou v hromadných šatnách, v administrativní budově je sprcha v každém patře).
Odkud vzešla iniciativa podporovat dojíždění zaměstnanců do práce na kole a připravit jim k tomu zázemí?
Kolárny jsme u nás měli už před dvaceti lety. Ovšem nebylo jich tolik a nebyly hlídané. S růstem popularity cyklistiky se rozrůstaly i prostory, kde lze kola uschovávat. Každý rok se u nás buduje něco, co zpříjemňuje pracovní prostředí a vytváří optimální zázemí pro naše zaměstnance. Není to jen v oblasti cyklistiky, ale i v poskytování jiných zaměstnaneckých výhod. Proto jsme Zaměstnavatelem regionu a v celorepublikovém měřítku patříme mezi TOP5 firem.
Jezdí se u vás jen během května, nebo i po celý rok?
Skalní cyklisté jezdí i ze vzdálenějších míst celoročně, v dešti, v mrazu, v zimě, v létě. Máme mnoho zaměstnanců a někteří jsou velcí sportovci. Není výjimkou, že si například při cestě do práce na odpolední směnu udělají i výlet do Olomouce ☺.
Kolik procent zaměstnanců jezdí do práce na kole?
To číslo se opravdu mění s tím, jaké je aktuálně počasí. Přes léto je cyklistů samozřejmě více. Kapacita našich koláren je pro 10 % zaměstnanců a ty jsou přes léto zaplněné. Ovšem pracuje se u nás na tři směny, takže tím se číslo cyklistů zase navyšuje.
Co dojíždění do práce na kole vašim zaměstnancům přináší?
Určitě to je radost z pohybu a zvýšení výkonnosti.

Přijmout Květnovou výzvu můžete až do konce měsíce do práce na kole

Přijmout Květnovou výzvu můžete až do konce měsíce

Přijmout Květnovou výzvu můžete až do konce měsíce
Jízda na kole je dovednost, kterou by měl ovládat každý. A měla by být každému dostupná, říká Šárka Kašpárková Do školy na kole

Jízda na kole je dovednost, kterou by měl ovládat každý. A měla by být každému dostupná, říká Šárka Kašpárková

Jízda na kole je dovednost, kterou by měl ovládat každý. A měla by být každému dostupná, říká Šárka Kašpárková
Proč jezdit na kole či chodit pěšky a ještě za to platit? Co lidé oceňují na výzvě Do práce na kole? Cyklodoprava

Proč jezdit na kole či chodit pěšky a ještě za to platit? Co lidé oceňují na výzvě Do práce na kole?

Proč jezdit na kole či chodit pěšky a ještě za to platit? Co lidé oceňují na výzvě Do práce na kole?
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři