Loňský vítěz Do práce na kole Jan Kavalír: Od půl třetí ráno v sedle

Loňský vítěz Do práce na kole Jan Kavalír: Od půl třetí ráno v sedle

Loňský vítěz Do práce na kole Jan Kavalír: Od půl třetí ráno v sedle
27. 4. 2018, 4 min. čtení

Loni jste vyhrál výkonnostní soutěž za celou republiku s neuvěřitelnými 3 545 km na tachometru během jednoho měsíce. Jak se Vám to podařilo?
V prvním týdnu jsem ujel průměrně 200 km denně, s tím že jsem vyjížděl brzy ráno, velmi brzy ráno. Okolo 3 hodiny ranní a před prací dal okolo 130km, cesta domů již byla kratší. Vybíral jsem rovinaté profily, aby kilometry lépe naskakovaly. V dalších týdnech jsem kilometráž postupně ubíral, nicméně pořád jsem držel schéma
brzkého vstávání. Nakonec jsem skončil s denním průměrem 168 km.

 

Najezdíte tolik kilometrů i v jiných měsících, nebo jste se hecnul kvůli Do práce na
kole?
Když se podívám zpětně na ujeté kilometry, tak v roce 2016 jsem za celý rok ujel 10 004 km, v roce 2017 pak 12 689 km. Měsíc květen, kdy se jezdí soutěž Do práce na kole tak dělá celou čtvrtinu ročního objemu. Z toho je jasné, že jsem se hecnul kvůli soutěži.

Jak Vám to v květnu zahýbalo s denním režimem?
Docela zásadně, na kole jsem trávil 7-8 hodin denně, to už se projevit musí. Čas na kolo šel primárně na úkor spánku. O víkendech jsem to pak doháněl.

Kdy jste vstával a kdy přijížděl domů?
Vstával jsem okolo půl třetí, vracel jsem mezi 18 a 19.

A kudy jste vlastně jezdil?
Volil jsem schválně rovinaté profily, ráno vyrážel směrem k Sadské. Jeden obrázek je lepší
než tisíc slov, takže tady je typická trasa:

Co bylo nejtěžší?
Přinutit se každé ráno vstát a sednout na kolo, zejména v pátek, když už jsem byl hodně
unavený.

Podporovala vás rodina nebo kolegové?
Bez podpory rodiny ani kolegů by to nešlo. Můj nadřízený dokonce jezdil se mnou v týmu a také si nevedl špatně, určitě byl v TOP50 (Martin Nassler).

O rok dříve jste skončil na 2. místě v celkovém hodnocení. Co jste si z toho vzal a co jste do následujícího roku zlepšil nebo změnil?
V roce 2016 jsem skončil druhý, po té co jsem byl předstihnut během posledního květnového víkendu. Proto jsem si v roce 2017 raději vypracoval větší náskok, aby se neopakovala situace z roku 2016.

Co pro Vás bylo největší motivací?
Trénink hlavy a také fakt, že za každý můj ujetý kilometr ČSOB přispěje na charitativní účely 2 Kč.

Už ladíte formu pro letošní rok?
Trénink nikdy nekončí, v zimě jen objemy na kole nahradí kilometry na běžkách.

Zúčastníte se znovu?
Určitě se zúčastním. Už se moc těším.

A s jakými cíli?
Uvidím, jaká bude momentální situace v práci i doma. Nevím, zda budu mít tolik času a sil jako vloni.

Pokolikáté se zapojíte?
Tuším, že počtvrté.
Kolik kolegů také jezdí na kole? Máte podporu také od zaměstnavatele a potřebnou infrastrukturu?
Myslím, že dost. ČSOB je osvícený zaměstnavatel a uvědomuje si, že sportovci jsou nejlepšími zaměstnanci, takže tento způsob je podporován. V září 2017 jsme již potřetí vyjeli z Prahy na Ještěd a zpátky. Bylo nás asi 55 a většina zvládla celou trasu, která měřila přes 200 km. Takže ČSOB je opravdu zdravá banka :)

Nejlepší cyklostezky na světě: 12 měst, kde to dělají správně cyklistika

Nejlepší cyklostezky na světě: 12 měst, kde to dělají správně

Nejlepší cyklostezky na světě: 12 měst, kde to dělají správně
Prodlužte si léto. Nejpřívětivější evropská města pro pěší Chůze

Prodlužte si léto. Nejpřívětivější evropská města pro pěší

Prodlužte si léto. Nejpřívětivější evropská města pro pěší
Stále hledáme způsoby, jak snižovat náš dopad na životní prostředí, říká ředitel Cyklozaměstnavatele roku 2024 Cyklodoprava

Stále hledáme způsoby, jak snižovat náš dopad na životní prostředí, říká ředitel Cyklozaměstnavatele roku 2024

Stále hledáme způsoby, jak snižovat náš dopad na životní prostředí, říká ředitel Cyklozaměstnavatele roku 2024
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři