Do práce na kole v královéhradeckém Kingspanu: Hecování i společné probírání nejlepších tras - Do práce na kole

Do práce na kole v královéhradeckém Kingspanu: Hecování i společné probírání nejlepších tras

Do práce na kole v královéhradeckém Kingspanu: Hecování i společné probírání nejlepších tras
23. 1. 2020, 7 min. čtení

Jakub Uhlíř rozjel výzvu Do práce na kole v královéhradecké firmě KingSpan po několikaleté pauze. Jako firemní koordinátor pomohl zapojit do akce na 80 kolegů a už teď spřádá plány na další ročník. Přečtěte si, jak výzva v KingSpanu vypadá a nechte se také namotivovat.

Jak vznikla myšlenka zapojit se do výzvy Do práce na kole?

Kolegové říkali, že se akce účastnili už v letech 2014 a 2015, ale bylo to spíš komorní. Loni se nám to podařilo rozjet ve větším měřítku především díky velké podpoře našeho šéfa. Ten znal Do práce na kole od své ženy, která která jezdila za jinou firmu a moc si to pochvalovala. Říkal, že od té doby doma auto stojí a ona všude lítá na kole, což je skvělé. Šéf nám také řekl, ať si uděláme rozpočet, že všem zájemcům uhradí startovné i nějaké doprovodné akce.

Jaké doprovodné akce to byly?

Udělali jsme dvě společné snídaně v květnu a jednu v září během Zářijové výzvy. V květnu byl na snídani vstup na tričko, v září už jsme to neřešili, protože jsme se všichni znali. A ještě se nám podařilo vybojovat jednu novou kolárnu a dát do ní přimontovanou pumpičku. Na vlastní vyhodnocení už pak nezbyly síly, ale příště se to určitě podaří. Alespoň máme co zlepšovat. Také se teď snažíme prosadit, abychom měli nějakou oficiální sprchu. Máme tady sice místnost pro kamioňáky, kterou můžeme používat, ale chtěli bychom vlastní.

Kolik zaměstnanců KingSpanu se tedy letos do výzvy Do práce na kole zapojilo?

Bylo nás asi 80, někteří více aktivní, jiní trochu méně. Někteří se opřeli i do výkonnostní soutěže, měli jsme tu třeba pána, kterému je přes 60, ale jezdil 45 km denně. Lidi to docela hecovalo ke slušným výkonům. Prostě, kdo není líný, ten se zapojil. Celkově nás tady pracuje 400, takže 80 zapojených je docela slušné číslo. Vyšší, než jsem čekal.

Kdo měl u vás na starost organizaci?

Byl jsem hlavní koordinátor, ale pomáhala mi naše markeťačka. Bez ní by to nemělo tak hladký průběh. Já pracuju v obchodním oddělen jako technická podpora. Říkal jsem si, že mě to bude stát asi nejvíc energie, ale baví mě to a půjdu do toho. Prostě napíšu pár mailů, není to zase tak komplikované. Nakonec největší práce bylo obejít celou fabriku a vylepit plakáty. Ale bylo super, že už jsme měli materiály od vás připravené. Jen jsem tam přidal naše logo a připsal informaci o snídaních.

Kdo všechno se nakonec přihlásil?

Zapojovali se lidé z různých oddělení, včetně holek na recepci. Všechno se to neslo v dobré náladě, bylo to prostě fajn. Proto jsme se pak zapojili i do Zářijové výzvy. Připadalo mi, že kolegové a kolegyně jsou z toho nadšení. Do té doby jsme měli kapacitu kolárny asi 36 kol. A teď najednou bylo potřeba místo pro 80 kol. Ale nakonec se podařilo přidat kapacity.

Jezdí u vás lidé do práce na kole i během roku?

Docela ano, protože z centra je to sem na kole rychlejší a taky o dost jednodušší. Náš šéf by rád vymyslel i způsob, jak motivovat zaměstnance k šetrnějšímu dojíždění do práce po celý rok, ať už na kole, veřejnou dopravou nebo např. sdílením auta. Rád by takovou dopravu podpořil třeba i finančně. Zatím ale hledáme cestu, jak to konkrétně udělat.

Jaká je vlastně v okolí vaší firmy infrastruktura pro kola? Vede sem nějaká bezpečná cesta?

Ta oficiální cesta, kterou vám ukáže navigace, není bezpečná vůbec. Vy jste za námi asi přijeli z téhle strany, kde je to strašný. Ale z té druhé strany je to ještě horší. Člověk musí vědět, kudy to objet. Právě během května jsem spoustu lidí z firmy naučil, jak se sem dostat zadem a bezpečně. Na tohle byly geniální společné snídaně, měli jsme čas to probrat. Navíc ty snídaně byly opravdu dobré a pro spoustu lidí motivační. Připravoval nám je jeden pán do zasedačky, kde bylo otevřeno od vždy od 7 do 9. Bylo fajn se potkat se třeba s lidmi z výroby a navzájem se poznat. A přitom probrat právě ty nejlepší trasy, výkony atd. Taky tam samozřejmě probíhalo určité špičkování.

Jak jste o akci ve firmě informovali a lákali kolegy?

Vyvěsili jsme tu všude plakáty a na to konto se začali ozývat lidé, kteří se akce v minulosti účastnili, že jsou rádi, že se do toho někdo zase opírá a že se něco dělá. Lákalo je určitě podniknout něco společně s kolegy, potom ty královské snídaně a taky tričko pro každého účastníka.

Pořádali jste také nějaké vnitrofiremní soutěže?

Na to už jsem neměl kapacitu, ale zúčastnili jsme se aspoň vyhlášení v královéhradeckém Bajkazylu. Byli jsme vůbec rádi, že jsme zvládli zapisování jízd a že jsme sjednotili firmu, pod kterou se zaměstnanci v systému zapisovali. Příště už se budeme věnovat zábavnějším věcem – přemýšleli jsme třeba o společném výletu do Kudowa Zdroj nebo cyklovýletu po místních hospůdkách. Ale byl tu třeba jeden kolega, který obcházel všechny akce triko, všechno vyzkoušel a pak hlásil na Facebooku, že to bylo fajn. Měli jsme také vlastní Facebookovou skupinu, kde jsme se taky vzájemně hecovali.

Co vám akce Do práce na kole přinesla?

Hodně jsme se navzájem poznali a i mně osobně to vyneslo spoustu kontaktů ve fabrice. Už se těšíme na další ročník a doufáme, že nás bude zase víc.

Hradci Králové jsme předali titul Cykloměsto Do práce na kole 2023 Cyklodoprava

Hradci Králové jsme předali titul Cykloměsto Do práce na kole 2023

Hradci Králové jsme předali titul Cykloměsto Do práce na kole 2023
Kdo měl štěstí v naší soutěži o skládačku TERN? A kudy na něm bude jezdit? Květnová výzva

Kdo měl štěstí v naší soutěži o skládačku TERN? A kudy na něm bude jezdit?

Kdo měl štěstí v naší soutěži o skládačku TERN? A kudy na něm bude jezdit?
GOTS certifikovaný textil s naším generálním partnerem MERCHYOU Květnová výzva

GOTS certifikovaný textil s naším generálním partnerem MERCHYOU

GOTS certifikovaný textil s naším generálním partnerem MERCHYOU
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři