Matador 10 let Do práce na kole: Od třetího ročníku už jezdím jen pro radost - Do práce na kole

Matador 10 let Do práce na kole: Od třetího ročníku už jezdím jen pro radost

Matador 10 let Do práce na kole: Od třetího ročníku už jezdím jen pro radost
5. 6. 2020, 4 min. čtení

Na snídani pro cyklisty na pražské Náplavce jsme se setkali s Honzou Krejčíkem (na fotce uprostřed), který má za sebou všech 10 ročníků Do práce na kole. Stejně jako jeho kolega Rasťo Kováč (vlevo). Nedalo nám to, abychom Honzu nevyzpovídali.  

Od kdy se účastníte výzvy Do práce na kole?
Mám pocit, že odjakživa. :) Ale jestli dobře koukám, od roku 2011, tedy od úplně prvního ročníku.

 Jak jste se o ní dozvěděl a co vás přimělo se zapojit?

Narazil jsem na Do práce na kole pravděpodobně v souvislosti s konáním jarní cyklojízdy. Tenkrát jsem obeslal pár kolegů a podařilo se nám díky tomu pak prosadit i kolárnu a sprchy… Pro první ročník jsme založili tři nebo čtyři týmy. Od té doby jezdím každý rok.

Účastníte se pořád za stejnou firmu? Podporuje vás firma?

Pořád za stejnou, jsem držák. Kromě zmíněných sprch, kolárny nebo šaten se nám podařilo pro několik posledních ročníků zařídit konečně i startovné pro zaměstnance. Výherci firemních soutěží dostávají symbolické ceny a občas se někde mihneme v interních novinkách. V souvislosti s Do práce na kole toho moc není, ale jinak jako cyklisti máme u nás celkem podporu a o zábavu postaráno.

Proč jste pak rozhodli pokračovat v účasti v Do práce na kole i v dalších ročnících? Pozorovali jste nějaký vývoj akce a taky vývoj vašich ambicí? 

Účast v každém dalším ročníku nebylo něco, o čem bych musel přemýšlet. Díky kolárně jsem mohl do práce dojíždět celý rok. Prvního ročníku si u nás ve firmě nikdo pořádně nevšiml, někdy kolem druhého a třetího už jsme byli o konání informováni v předstihu na intranetu. Moje ambice skončily se třetím ročníkem, kdy jsme se rozhodli s týmem Armstrongovo svědomí dát sto procent. I přes šílené počasí v celém měsíci se nám to povedlo (tuším společně ještě s dvěma borci z Hudáče jako jediným dvěma týmům). Od té doby už jezdím jen pro radost.

Co vás na akci Do práce na kole baví? 

Asi to skládání týmů, přemlouvání dalších kolegů a to, jak se navzájem sledujeme, kdo jel nebo nejel, kudy, jak dlouho a daleko. Taky jsem se díky tomu poznal s lidmi, které bych asi jinak nepotkal.

Jezdíte do práce na kole po celý rok? 

Pokud do práce nejedu MHD, tak na kole. Teď bydlím relativně blízko práce, tak se mi v zimě (pro někoho možná paradoxně) moc nechce. A v létě to ani nestojí za řeč. Akce Do práce na kole mě tak teď motivuje si to různě protahovat a zároveň tiše závidím kolegům, kteří to mají dál. Ale předtím jsem jezdil celý rok, pokud bylo sucho.

Jak se jako cyklista cítíte v pražském provozu? Máte nějaký tip pro začínající cyklisty a cyklistky?
V provozu relativně v pohodě. Člověk musí hodně předvídat a mít trochu ostré lokty a občas hodně zabrat. Tip? Nebojte se zabrat si svoje místo, hlídejte si, co se kolem vás děje, nechte doma dres a zkuste jezdit v něčem trochu normálním, pořiďte si zvonek a podepište a dodržujte desatero. Mně docela pomohlo k dobrému pocitu, když jsem si koupil na ježdění po městě jiné kolo, takovou starší stylovou silničku.

Americká studie dokládá, že čím více cyklistů v provozu, tím vyšší bezpečnost pro všechny Bezpečnost

Americká studie dokládá, že čím více cyklistů v provozu, tím vyšší bezpečnost pro všechny

Americká studie dokládá, že čím více cyklistů v provozu, tím vyšší bezpečnost pro všechny
Vliv cyklistiky na vaše tělo: sedm největších změn, kterých si všimnete vy i vaše okolí Fitness

Vliv cyklistiky na vaše tělo: sedm největších změn, kterých si všimnete vy i vaše okolí

Vliv cyklistiky na vaše tělo: sedm největších změn, kterých si všimnete vy i vaše okolí
7 mýtů, které stále panují ohledně car-free měst carfree

7 mýtů, které stále panují ohledně car-free měst

7 mýtů, které stále panují ohledně car-free měst
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři