Výsledky Lednové výzvy 2021 - Do práce na kole

Výsledky Lednové výzvy 2021

Výsledky Lednové výzvy 2021
28. 1. 2021, 4 min. čtení

Lednová výzva vyhecovala k pohybu na kole nebo pěšky stovky nadšenců z celé republiky. Třetí ročník týdenní akce chtěl znovu dokázat, že bicykl, chůze a obecně udržitelná doprava nejsou jen sezónními záležitostmi. Účastníci to potvrdili také svými výkony – do systému si zapsali 3200 cest na kole a 2800 cest pěšky a oproti cestování autem teoreticky ušetřili 5,6 tun CO2.

Naším cílem není motivovat k překonávání sportovních rekordů. Pro město jako takové je mnohem důležitější dlouhodobá změna dopravních návyků obyvatel. Také proto v naší výzvě oceňujeme pravidelnost a ne výkonnost,“ vysvětluje hlavní koordinátor Do práce na kole Honza Haruda.

Samozřejmě není nejlepší nápad s kolem úplně začínat právě v lednu. Jízda na sněhu a v zimě už vyžaduje alespoň základní zkušenosti v provozu. Zároveň fotky ze skandinávských zemí se stojany plnými kol potvrzují, že o počasí zase tolik nejde. Důležitější je bezpečná infrastruktura, za kterou se s AutoMatem celoročně zasazujeme,“ doplňuje Anna Kociánová z pořádajícího spolku. O postupné proměně přístupu hovoří i zvyšující se počet žen v Lednové výzvě. „Ženy teď tvořily třetinu účastníků a potvrzují, že kolo ve městě není jen výsadou borců s ostrými lokty,“ dodává Kociánová. A ačkoli o výkony v akci skutečně nejde, dostala se žena i na celkovou šestou příčku v počtu najetých kilometrů.

Celkem se do týdenní výzvy zapojilo 1 550 účastníků. Ne všichni si své cesty zapsali/nahráli do systému a někomu možná pohyb venku znemožnila karanténa nebo nemoc. Přesto jsou finální čísla velmi působivá.

31 700 km překonaných na kole či koloběžce

11 200 km našlapáno pešky (nebo poklusem)

3 200 zapsaných cest na kole

2 800 zapsaných cest pěšky

5, 6 tun ušetřeného CO2 (oproti absolvování stejného počtu km autem)

Na kole i pěšky se tedy cestovalo skoro stejně často, jedna cesta na kole ovšem měřila průměrně 10 km oproti 4 km pěšky.

Pro zajímavost  – v Pardubicích a Plzni se výrazně víc jezdilo na kole než chodilo pěšky, ve Zlíně, Liberci a Jihlavě zase chůze vítězila. Jinde to bylo většinou vyrovnané.

Z účastníků s pravidelností nad 66 % vylosovali organizátoři šťastlivce, kteří vyhrávají tyto ceny:

Poukazy na servis u Kolofix:

Michal H., Louny

Martin O., Ústí nad Labem

Zdeněk B., Kladno

Poukazy na týmové startovné v květnové výzvě Do práce na kole:

Tomáš L., Praha

Jan M., Praha

Katka Z., Praha

Jiří S., Praha

Marek B., Břeclav

Radek B., Praha

Jiří L., Louny

Kristina L., Praha

Pavel Ž., Ostrava

Viktor P., Zlín

Bohumil S., Plzeň

Michaela V., Brno

Zdeněk B., Brno

Václav S., Rakovník

Alena J., Uherské Hradiště

Zimní čepice AutoMat:

Klára H., Brno

Marcela S., Hradec Králové

Jan B., Praha

Antonín Ž., Zlín

Petr H., Jihlava

Gabriela D., Pardubice

Blanka C., Praha

Tereza K., Olomouc

Tereza Š., Plzeň

Tomáš J., Brno

 

7 mýtů, které stále panují ohledně car-free měst carfree

7 mýtů, které stále panují ohledně car-free měst

7 mýtů, které stále panují ohledně car-free měst
Cykloměsto rok poté: Co plánuje Hradec Králové v oblasti udržitelné mobility? Cykloměsto

Cykloměsto rok poté: Co plánuje Hradec Králové v oblasti udržitelné mobility?

Cykloměsto rok poté: Co plánuje Hradec Králové v oblasti udržitelné mobility?
Největší vědecký projekt v dějinách Česka Cyklozaměstnavatelem 2024 Cyklozaměstnavatel

Největší vědecký projekt v dějinách Česka Cyklozaměstnavatelem 2024

Největší vědecký projekt v dějinách Česka Cyklozaměstnavatelem 2024
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři