Podpora firemní mobility aneb Proč přihlásit své zaměstnance do výzvy Do práce na kole - Do práce na kole

Podpora firemní mobility aneb Proč přihlásit své zaměstnance do výzvy Do práce na kole

Podpora firemní mobility aneb Proč přihlásit své zaměstnance do výzvy Do práce na kole
1. 2. 2021

Letos v květnu se již po jedenácté koná výzva Do práce na kole, kterou každý rok přijímá více a více firem a jejich zaměstnanců (v roce 2020 se zapojilo 2 700 firem). Uvědomují si totiž, že jim přináší nemálo výhod. Zaměstnanci přijíždějí do práce růžolící a s dobrou náladou, zvýší se jejich kondice i imunita, utuží se vztahy v kolektivu. V neposlední řadě vstoupí do povědomí jako zodpovědný zaměstnavatel, který myslí na budoucnost planety. A to zdaleka není málo.

Časy se mění a čím dál tím víc lidí si uvědomuje, že je nejvyšší čas začít myslet na zadní kolečka, pokud jde o stav planety. Podle průzkumu HP Worker Sustainability Survey z roku 2019 doporučuje 96 % zaměstnanců své pracoviště, pokud svého zaměstnavatele vnímají jako lídra v oblasti udržitelnosti, píše se na webu Čistou stopou. A podle dalšího citovaného průzkumu, tentokrát od společnosti Deloitte z loňského roku, považují mileniálové ochranu životního prostřední za nejpalčivější problém současnosti.

O krok před konkurencí

Také největší hráči na trhu stále častěji upřednostňují dodavatele či partnery, kteří se chovají udržitelně. Firemní plán udržitelné mobility představuje tudíž značnou konkurenční výhodu. K udržitelnější planetě se koneckonců dopracujeme, jen když spojíme své síly.

Přijmete-li naši výzvu Do práce na kole jako firma, ukazujete svým zaměstnancům, ale i zákazníkům, dodavatelům a konkurentům, že vám na všech těchto oblastech, a tedy na zdravější a udržitelné budoucnosti záleží.

Cyklozaměstnavatel roku

Účastí ve výzvě Do práce na kole získá vaše firma šanci stát se Cyklozaměstnavatelem roku a jít příkladem všem podnikům ve vašem okolí. Odborným garantem soutěže je kromě AutoMatu také Nadace Partnerství, která do Česka přinesla evropský standard Certifikovaný cyklozaměstnavatel. Vítěz celorepublikové kategorie Cyklozaměstnavatel roku v rámci Do práce na kole získává certifikaci automaticky. O certifikát se ale mohou ucházet firmy, které vytváří podmínky pro dopravu do práce na kole a jsou na to patřičně hrdé, ale nezískaly třeba v soutěži dostatek bodů. Nadace Partnerství pak poskytuje i poradenství, jak podmínky ve firmě zlepšit.

Certifikace ukazuje škálu možností, kterými firma zlepšuje podmínky pro cyklodopravu a přispívá k lepší dopravě ve městě, lepšímu životnímu prostředí a zlepšování zdravotní a duševní pohody zaměstnanců.

Povzbuďte kolegy

Za dobu existence výzvy Do práce na kole se do akce přihlásily desetitisíce firem a my jsme na základě jejich zkušeností i poptávky připravili firemní marketingový balíček, který obsahuje materiály pro usnadnění komunikace a zvyšování motivace vašich zaměstnanců se do výzvy zapojit. Neváhejte je tedy využít a dejte nejen mileniálům vědět, že jste moderní firma, která myslí nejen na zdraví svých zaměstnanců, ale i na životní prostředí.

Otevíráme registraci do 18. ročníku Zažít město jinak. Hoďte svou ulici Do gala

Otevíráme registraci do 18. ročníku Zažít město jinak. Hoďte svou ulici Do gala

Sousedské slavnosti Zažít město jinak oslaví letos v září plnoletost. Akce spolku AutoMat, která sdružuje sousedy, místní spolky a podniky a upozorňuje na problematiku využití veřejného prostoru, nalákala loni k…
Ženy tvoří polovinu lidstva. Bez jejich účasti se přechod k udržitelné dopravě neobejde

Ženy tvoří polovinu lidstva. Bez jejich účasti se přechod k udržitelné dopravě neobejde

Takový je závěr reportu, který v září loňského roku vydala Mezinárodní dopravní federace při OECD. Jinými slovy říká, že pokud chceme dopravní sektor úspěšně dekarbonizovat, musí veškerý náš výzkum, plánování…
9 způsobů, jak podpořit kolegy a kolegyně, aby jezdili do práce na kole

9 způsobů, jak podpořit kolegy a kolegyně, aby jezdili do práce na kole

Bezmotorová doprava do práce vás činí šťastnějšími, zdravějšími a také šetří životní prostředí i vaše peníze. A vy to víte. Jak ale přesvědčíte kolegy, aby do toho šlápnuli taky? Mělo…
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Mediální partneři