Jaká byla letošní výzva Do práce na kole? - Do práce na kole

Jaká byla letošní výzva Do práce na kole?

Jaká byla letošní výzva Do práce na kole?
18. 11. 2021

Do organizace květnové akce jsme se letos pouštěli s mírnými obavami – kvůli epidemiologické situaci a neustále se měnícím opatřením. Jedenáctý ročník naší celorepublikové výzvy se ale i k našemu vlastnímu překvapení stal rekordním (a to včetně Lednové a Zářijové výzvy).
– Po celý květen se s námi udržitelně a aktivně přepravovalo více než 22 000 lidí, kteří dohromady překonali téměř 5,5 milionu kilometrů a ušetřili tak téměř 700 tun CO2. To je zhruba tolik, kolik zvládne absorbovat 700 stromů za 100 let! Máme radost, že zájem o udržitelné (a z epidemiologického hlediska bezpečné) způsoby dopravy setrvale stoupá.
– Vzhledem k tomu, že velká část obyvatel trávila letošní jaro na home office, umožnili jsme účastnicím a účastníkům (stejně jako minulý rok), zapisovat si nejen cesty do práce a z práce, ale i procházky, projížďky, cesty na nákup či na poštu.
Anonymizovaná data o jejich trasách analyzujeme, a můžeme tak pomoci zástupcům měst identifikovat kritická místa či místa s nedostatky v cyklistické a chodecké infrastruktuře.
Motivujeme města a zaměstnavatele k větší vstřícnosti k udržitelné dopravě. Letošní titul Cykloměsto roku získaly Otrokovice, Cyklozaměstnavatelem roku se stala Skupina ÚJV Řež.
– Ze zpětné vazby od účastnic a účastníků víme, že výzva přispěla k psychické i fyzické pohodě všech zapojených a pomohla stmelovat kolektivy, jejichž soudržnost byla vlivem pandemie někdy značně oslabena.
– Velkým zadostiučiněním pro nás je, že 64 % účastnic a účastníků výzvy chce v udržitelné dopravě pokračovat i mimo rámec výzvy ve stejné intenzitě a 36 % jen v trochu nižší. Nikdo se tedy nechce šetrné dopravy vzdát. A to je pro nás to nejdůležitější.

Žádná z výzev Do práce na kole by se nemohla odehrát bez aktivních místních i firemních koordinátorů, účastnic a účastníků, ale také bez našich dárců a podporovatelů. Můžete se přidat i vy na nakrmteautomat.cz. Díky.

Petr Stejskal z Cykloměsta roku: I kopcovité město může být cyklistické!

Petr Stejskal z Cykloměsta roku: I kopcovité město může být cyklistické!

Jihlava se k výzvě Do práce na kole přidala mezi prvními vlaštovkami už v roce 2013, letos tedy oslaví desetileté výročí účasti. Co se za tu uplynulou dekádu ve městě…
Typograf Jan Charvát: Budu vám tiše závidět vaše odhodlání

Typograf Jan Charvát: Budu vám tiše závidět vaše odhodlání

Autor vizuálu 13. ročníku Do práce na kole Jan Charvát je typograf, pedagog a amatérský DJ zlomených beatů Font Renegate. Jeho návrh se letos objeví na stovkách tiskovin, příspěvků na…
AutoMat hledá vývojáře*ku frontendu na dlouhodobou spolupráci

AutoMat hledá vývojáře*ku frontendu na dlouhodobou spolupráci

Spolek AutoMat se za bezmála dvacet let své existence stal respektovaným hlasem na poli pražského dopravního plánování, kde prosazuje trvale udržitelná řešení často inspirovaná zahraničím; jsme organizátorem celorepublikové výzvy Do…
Výzvu pořádá
Generální partner
Národní partneři
Partneři
Mediální partneři