Jaká byla letošní výzva Do práce na kole? - Do práce na kole

Jaká byla letošní výzva Do práce na kole?

Jaká byla letošní výzva Do práce na kole?
18. 11. 2021

Do organizace květnové akce jsme se letos pouštěli s mírnými obavami – kvůli epidemiologické situaci a neustále se měnícím opatřením. Jedenáctý ročník naší celorepublikové výzvy se ale i k našemu vlastnímu překvapení stal rekordním (a to včetně Lednové a Zářijové výzvy).
– Po celý květen se s námi udržitelně a aktivně přepravovalo více než 22 000 lidí, kteří dohromady překonali téměř 5,5 milionu kilometrů a ušetřili tak téměř 700 tun CO2. To je zhruba tolik, kolik zvládne absorbovat 700 stromů za 100 let! Máme radost, že zájem o udržitelné (a z epidemiologického hlediska bezpečné) způsoby dopravy setrvale stoupá.
– Vzhledem k tomu, že velká část obyvatel trávila letošní jaro na home office, umožnili jsme účastnicím a účastníkům (stejně jako minulý rok), zapisovat si nejen cesty do práce a z práce, ale i procházky, projížďky, cesty na nákup či na poštu.
Anonymizovaná data o jejich trasách analyzujeme, a můžeme tak pomoci zástupcům měst identifikovat kritická místa či místa s nedostatky v cyklistické a chodecké infrastruktuře.
Motivujeme města a zaměstnavatele k větší vstřícnosti k udržitelné dopravě. Letošní titul Cykloměsto roku získaly Otrokovice, Cyklozaměstnavatelem roku se stala Skupina ÚJV Řež.
– Ze zpětné vazby od účastnic a účastníků víme, že výzva přispěla k psychické i fyzické pohodě všech zapojených a pomohla stmelovat kolektivy, jejichž soudržnost byla vlivem pandemie někdy značně oslabena.
– Velkým zadostiučiněním pro nás je, že 64 % účastnic a účastníků výzvy chce v udržitelné dopravě pokračovat i mimo rámec výzvy ve stejné intenzitě a 36 % jen v trochu nižší. Nikdo se tedy nechce šetrné dopravy vzdát. A to je pro nás to nejdůležitější.

Žádná z výzev Do práce na kole by se nemohla odehrát bez aktivních místních i firemních koordinátorů, účastnic a účastníků, ale také bez našich dárců a podporovatelů. Můžete se přidat i vy na nakrmteautomat.cz. Díky.

Společenský klub proti lycře: Chvála slowbikingu

Společenský klub proti lycře: Chvála slowbikingu

Ve světě, kde je rychlost často nejvyšší hodnotou, dokonce i pokud jde o cyklistiku, se v ulicích měst po celém světě odehrává tichá revoluce: vzestup slowbikingu, tedy cyklistiky, která není…
Do školy na kole, pěšky a bezpečně. Co si můžeme vzít ze školních ulic celého světa?

Do školy na kole, pěšky a bezpečně. Co si můžeme vzít ze školních ulic celého světa?

„Zdá se, že se nic nemění, dokud se to najednou nestane,“ píše Duncan Green ve své knize How Change Happens. Strmý nárůst tzv. školních ulic po celém světě v posledních…
9 způsobů, jak podpořit kolegy a kolegyně, aby jezdili do práce na kole

9 způsobů, jak podpořit kolegy a kolegyně, aby jezdili do práce na kole

Bezmotorová doprava do práce vás činí šťastnějšími, zdravějšími a také šetří životní prostředí i vaše peníze. A vy to víte. Jak ale přesvědčíte kolegy, aby do toho šlápnuli taky? Mělo…
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři