Začíná registrace do 12. ročníku Do práce na kole - Do práce na kole

Začíná registrace do 12. ročníku Do práce na kole

Začíná registrace do 12. ročníku Do práce na kole
1. 2. 2022, 5 min. čtení

Zkusíte na měsíc změnit své dopravní návyky, užijete si legaci s kolegy a kolegyněmi nebo dalšími aktivními lidmi z vašeho města a namotivujete i své okolí? Zapojte se sami nebo s celou firmou do 12. ročníku Do práce na kole (nebo pěšky) 2022. Loni se zapojilo 22 114 lidí z 2 102 organizací a firem v rámci 9 213 týmů. Všichni jsme dohromady šetrně překonali 5 425 000 km, tím jsme zároveň ušetřili téměř 700 tun emisí CO2.

 

Víc o výzvě (vlny startovného, pravidla) najdete v sekci Květnová výzva na našem webu.

Autorkou vizuálu letošního ročníku je známá výtvarnice Eliška Podzimková, která ve své hravé ilustraci poukazuje na radost z jízdy na kole a pocit svobody. Zároveň upozorňuje na důležitost kvalitní a bezpečné infrastruktury pro využívání kola jako ekologického a zdravého dopravního prostředku.

V pořádajícím spolku AutoMat pracujeme už přes 15 let na tom, abychom dostali do veřejné diskuse téma vlivů dopravy na atmosféru měst i životní prostředí. Jízda na kole by ovšem neměla být jen výsadou sportovců a asertivních jedinců, ale měla by být dostupná všem a bezpečná pro všechny – včetně dětí i seniorů,“ popisují organizátoři a organizátorky Do práce na kole.

A proč se vlastně tisíce účastníků a účastnic do výzvy Do práce na kole od roku 2011 hlásí? „Z každoročních závěrečných dotazníků nám vychází několik hlavních motivací. V období pandemie se naše akce ukázala jako jeden z mála (zábavných a zdravých) teambuildingů a aktivní doprava zůstala nejbezpečnějším druhem cestování. Lidé také začali víc přemýšlet o potřebě zařadit pravidelný pohyb do běžného pracovního dne z důvodů prevence kardiovaskulárních nemocí i psychických obtíží,“ popisuje Dominika Lenthárová z pořádajícího spolku AutoMat.

Pro dlouholeté účastníky a účastnice Do práce na kole bývá motivací k účasti také tradiční soutěžní tričko, které každý rok navrhuje jiný významný český výtvarník či výtvarnice. To letošní vychází z vizuálu Elišky Podzimkové a ekologický potisk zajistila firma MerchYou.

Motivací k účasti bývá i možnost změnit svými cestami infrastrukturu ve městě. Anonymizovaná data o tisících realizovaných tras využívá AutoMat při jednání s jednotlivými radnicemi o úpravách konkrétních problematických míst v (cyklo)infrastruktuře. V poslední době jsme se spojili např. s ostravským ateliérem městského plánování MAPPA, který naše data skutečně využívá,“ doplňuje Honza Haruda z AutoMatu.

Registrace potrvá až do konce dubna, postupně se ale zvyšují ceny startovného. Startovní balíčky včetně triček (které slouží i jako volná vstupenka na spoustu doprovodných akcí) se kvůli omezení počtu cest, a tedy emisí odesílají ve vlnách. Proto se vyplatí přihlásit se co nejdříve.

 

Chtěla jsem, aby motiv evokoval hravost, říká autorka vizuálu letošní Květnové výzvy do práce na kole

Chtěla jsem, aby motiv evokoval hravost, říká autorka vizuálu letošní Květnové výzvy

Chtěla jsem, aby motiv evokoval hravost, říká autorka vizuálu letošní Květnové výzvy
Půl dekády na špici: Otrokovice Cykloměstem roku 2024 Cyklodoprava

Půl dekády na špici: Otrokovice Cykloměstem roku 2024

Půl dekády na špici: Otrokovice Cykloměstem roku 2024
Proč se zapojit do Lednové výzvy Do práce na kole?

Proč se zapojit do Lednové výzvy Do práce na kole?

Proč se zapojit do Lednové výzvy Do práce na kole?
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři