To, jestli podporujete zdravý pohyb a udržitelnou dopravu, může být důležitým faktorem při rozhodování lidí, zda se přidat nebo nepřidat k vaší firmě. Proč je to pro zaměstnance důležité? A pro zákazníky? Co můžete udělat, abyste si šplhli u obou skupin najednou?
1. Poskytněte místo na parkování kol
Místo drahého a prostorově náročného parkování aut vyřešte kola. Je to to nejmenší a zároveň nejefektivnější, co můžete udělat, abyste své zaměstnance motivovali k ježdění do práce na kole. A zároveň přitáhli pozornost těch, kteří se už dávno na vlastní pohon přepravují. Bezpečné a zastřešené místo pro svého jednostopého miláčka v prostorách vaší společnosti ocení určitě i vaši zákazníci.
2. Představte pobídky
Díky aktivnímu pohybu budou vaši zaměstnanci zdravější, šťastnější a produktivnější. Jak je k němu můžete motivovat? Zaplaťte jim startovné ve výzvě Do práce na kole a podpořte soutěžní týmy třeba zdravou svačinkou zdarma. Proplácejte jim pracovní cesty na kole a třeba objednejte pojízdný cykloservis do firmy na vaše náklady. Fantazii se meze nekladou, loňský Cyklozaměstnavatel roku, skupina ÚJV Řež, své zaměstnankyně a zaměstnance dokonce na kolo i obléká. Na léto i na zimu.
3. Dopřejte jim pohodlí
Sprchy, šatny a uzamykatelné skříňky se rozhodně hodí, pokud chcete podpořit i cyklodopravu i na delší vzdálenosti a po celý rok. Ať už jde o horké letní nebo studené zimní období.
4. Integrujte kolo do firemní kultury
Motivujte ke skupinovým jízdám (speciálně do a z práce), jděte příkladem, nabízejte cyklistické workshopy a kurzy, využívejte služeb cyklokurýrů, pořiďte služební kola a zdůrazňujte benefity cyklodopravy. To je jen pár příkladů toho, jak se cyklistika může stát součástí vaší firemní DNA.
5. Buďte dosažitelní
Čím blíže se sídlo vaší firmy či její pobočky nachází k cyklistické infrastruktuře, tím větší je šance, že vaši zaměstnanci a zákazníci budou volit kolo jakožto dopravní prostředek.
6. Staňte se partnerem výzvy Do práce na kole
Přidejte se k našim partnerům a pomozte nám přesvědčovat města, aby se systematicky soustředila na problematiku cykloinfrastruktury. Ukažte, že vaše firma je víc než jen fajn místo na práci, podpořte s námi růst šťastnějších a zdravějších komunit a měst, ve kterých je radost žít.