V osobním autě nebo malé dodávce prostě jedete vlevo od čáry, místa by mělo být dost. Ve velkém autě můžete do cyklopruhu zasáhnout, při předjíždění cyklisty z něj ale budete muset vyjet. Ochranný cyklopruh poznáte podle toho, že na svém začátku nikdy nemá svislou značku. A vlastně to není tak důležité: je-li pruh pro auta podezřele úzký, bude vpravo jistě ten cyklopruh, do kterého vjet smíte.
Při předjíždění cyklist(k)y v cyklopruhu sice nemusíte dodržet povinných 1,5 metru bočního metru, přesto je správné nechat co nejvíc místa. A nezapomeňte, že k autu patří i zrcátka, i ta by měla být v případě míjení či předjíždění člověka na kole mimo ochranný cyklopruh.
Na kole ochranné cyklopruhy ocení hlavně zdatní cyklisté a cyklistky, kterým usnadní předjíždění kolon. Vymezení prostoru zlepšuje mírně pocit bezpečí, byť reálně auta předjíždějí prakticky stejně daleko.
Ne vždy jsou ale ochranné cyklopruhy navržené správně. Opatření je to nové, je třeba dbát na přesné rozměry, stoupání, klesání a rozhodně je nezřizovat na silnicích s rozbitými okraji. Někdy je lepší udělat jen klasický piktokoridor. Setkáte-li se proto ve vaší obci s novými cyklopruhy, u kterých si nejste jistí vhodností, můžete oslovit naše experty z Laboratoře udržitelného urbanismu na adrese lab@auto-mat.cz a poradit se o možné úpravě. Díky!
Přečtěte si také: Co s ochrannými cyklopruhy na Městem na kole