„Těší mě, že přispíváme k rozvoji udržitelné mobility a osobně je pro mě pak odměnou vyhlášení, kdy se fakticky spousta stejně smýšlejících lidí sejde na jednom místě, to je moc fajn pocit,” říká městský organizátor Petr Stejskal z Jihlavy, která se stala v loňském roce Cykloměsto roku. Při práci na Květnové výzvě oceňuje také podporu od Kraje Vysočina, který každoročně věnuje do účastnických okresních měst hodnotné ceny. V loňském roce to byly koloběžky Yedoo.
Adéla Kozelková z Magistrátu města Opavy zase vítá, že účast ve výzvě přináší městu nejen pozitivní reklamu, ale i možnost navázat spolupráci s místními firmami i dalšími subjekty. Případně je možné získat mnoho dalších zajímavých kontaktů napříč Českou republikou. A neopomíjí ani hlavní cíl výzvy: „Pokud si naši občané zvyknou na pohyb na kole, pěšky, na bruslích apod., zlepší se nám v Opavě ovzduší a bude se nám lépe dýchat, na cestách bude díky menšímu množství aut bezpečněji, a navíc budeme všichni zdravější díky pohybu,” vypočítává.
Města mohou navíc profitovat z anonymizovaných dat o trasách, které účastnice a účastníci nahrávají do systému Do práce na kole. Získají tak přehled o tom, kudy se cyklisté i chodci pohybují. Mohou se pak zaměřit na daná místa a případně zde infrastrukturu zkvalitnit. „Díky nim a také díky postřehům a nápadům uživatelů cyklostezek tak získáme větší přehled,” potvrzuje Karel Švercl, organizátor z regionu Orlicko-Třebovsko.
Organizátoři z měst se shodují také na tom, že proměny dopravních návyků lidí přispívají k pozitivní proměně měst jako takových. Zvyšují se tak i jejich šance na získání titulu Cykloměsto či Cykloskokan roku. Ten každoročně uděluje spolek AutoMat v rámci výzvy Do práce na kole. Oceňuje tak práci zastupitelů na infrastruktuře přívětivé k chodcům a cyklistům, která je klíčová pro to, aby lidé volili udržitelné způsoby dopravy. Šetří tak nejen životní prostředí, ale přispívají také k přátelštějšímu a bezpečnějšímu veřejnému prostoru. Zkrátka pomáhají vytvářet města pro 21. století.