Květnovou výzvu zahájila cyklosnídaně s ministrem dopravy Kupkou

Květnovou výzvu Do práce na kole zahájila cyklosnídaně s ministrem dopravy Kupkou

Květnovou výzvu Do práce na kole zahájila cyklosnídaně s ministrem dopravy Kupkou
3. 5. 2023, 5 min. čtení

Začal 13. ročník Květnové výzvy Do práce na kole, pěšky nebo poklusem. Oficiální zahájení se uskutečnilo 2. května ráno před ministerstvem dopravy. Na kole přijel i šéf resortu Martin Kupka, který se do výzvy zapojil spolu s desítkami zaměstnanců ministerstva. Pozvání pořádajícího spolku AutoMat přijal i BESIP s projektem Dám respekt.

„Počet lidí, kteří využívají kolo jako dopravní prostředek, v posledních letech vzrostl. Roste i počet účastníků naší výzvy, kterou řada firem využívá jako zdravý a zábavný teambuilding a taky příležitost zlepšit zázemí např. pro ukládání kol,” říká Dominika Lenthárová, koordinátorka Květnové výzvy ze spolku AutoMat. „Hlásí se ale i jednotlivci, kteří buď chtějí s aktivní dopravou začít, nebo jako zkušení cyklisté poukázat na význam kol i chůze pro městské prostředí,” dodává. V tuto chvíli se do výzvy registrovalo 25 200 účastníků, přihlašování je prodlouženo do 7. května.

Snídaně před budovou Ministerstva dopravy přilákala desítky cyklistek a cyklistů

Měsíc trvající výzvu Do práce na kole zahájil první pracovní květnový den spolu s AutoMatem také ministr dopravy Martin Kupka. Stalo se tak na společné snídani, kterou pro účastníky a účastnice výzvy (nejen z ministerstva dopravy) připravil už tradičně spolek AutoMat„Cyklistické prostředí rozvíjíme z pohledu dopravních strategií, plánování, přípravy i financování bezpečné infrastruktury, do které šlo z rozpočtu SFDI za posledních dvacet let kolem 5,5 miliardy korun. Naše role je i v kampaních, které mají za cíl zlepšit bezpečnost a zvýšit ohleduplnost na silnicích,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Ministr Kupka jezdí do práce na kole nejen v květnu

Ke vzájemnému oboustrannému respektu na silnicích vyzývá nejen během května projekt Dám respekt organizovaný BESIP. „Ve spolupráci s iniciativou cyklisty Romana Kreuzigera apelujeme na to, abychom se vcítili do kůže ostatních účastníků provozu a vnímali dopravní situaci jejich očima. Motorista by měl například v obci dostatečně snížit rychlost a pozorně sledovat pohyb cyklistů v křižovatkách. Cyklisté na druhé straně mají mít kolo vybaveno odrazkami nebo reflexními prvky a za zhoršené viditelnosti vždy svítit vzadu i vpředu. Právě na tyto praktické otázky, znalost pravidel a dopravního značení cílí naše letošní road show kampaně,“ řekl vedoucí oddělení BESIP ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Cyklosnídaně probíhala na dopravním hřišti

Slušnost a ohleduplnost na silnicích i stezkách je základ. Klíčová je ale také bezpečná a kvalitní infrastruktura, v ideálním případě oddělující auta a kola. O její rozvoj se AutoMat snaží i s pomocí anonymizovaných dat o trasách, které zaznamenávají do systému účastníci a účastnice Do práce na kole. Na jejich základě pak AutoMat jedná s jednotlivými městy o možných zlepšeních.

„Smyslem Květnové výzvy není lámat rekordy, ale pomoci se zamyslet nad vlastními dopravní stereotypy a zkusit to alespoň měsíc jinak. Ze zpětné vazby od účastníků vyplývá, že i po skončení akce většina z nich u aktivní dopravy ve vyšší či nižší míře zůstává,” dodává Dominika Lenthárová.

Registrace do Květnové výzvy je do 7. května otevřená na https://dpnk.dopracenakole.cz/.

 

 

Půl dekády na špici: Otrokovice Cykloměstem roku 2024 Cyklodoprava

Půl dekády na špici: Otrokovice Cykloměstem roku 2024

Půl dekády na špici: Otrokovice Cykloměstem roku 2024
Jak moc jste udržitelná firma? S ESG ratingem vám pomůže i výzva Do práce na kole Chůze

Jak moc jste udržitelná firma? S ESG ratingem vám pomůže i výzva Do práce na kole

Jak moc jste udržitelná firma? S ESG ratingem vám pomůže i výzva Do práce na kole
Přijměte Lednovou výzvu Do práce na kole, pěšky nebo poklusem 2025 Cyklodoprava

Přijměte Lednovou výzvu Do práce na kole, pěšky nebo poklusem 2025

Přijměte Lednovou výzvu Do práce na kole, pěšky nebo poklusem 2025
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři