Přijměte Květnovou výzvu Do práce na kole, pěšky či poklusem už teď - Do práce na kole

Přijměte Květnovou výzvu Do práce na kole, pěšky či poklusem už teď

Přijměte Květnovou výzvu Do práce na kole, pěšky či poklusem už teď
1. 2. 2024

Lepší psychická i fyzická kondice i zdravější životní prostředí. To všechno jsou důvody, proč stále více lidí přijímá Květnovou výzvu  Do práce na kole, pěšky či poklusem. Tu pořádá už 14. rokem spolek AutoMat. Výzva funguje také jako netradiční teambuilding. 

Tisíce týmů o 2-5 členech vysílají do ulic firmy i instituce z celého Česka. Loni hradily startovné v 79 % případů a hlásily se tak hrdě ke společenské i environmentální odpovědnosti. A stále více z nich podporuje udržitelnou dopravu také budováním lepšího zázemí (kolárny, sprchy, šatny) pro své lidi. Zapojit se ale můžete i jako jednotlivec a otevřená je i výzva pro školy.

Čím dříve, tím levněji

Květnovou výzvu si každoročně užívají i týmy rodinné či sousedské a jednotlivci. Zapojují se do doprovodných Akcí na triko ve svých městech, cyklosnídaní či cyklosvačin a čekají je samozřejmě závěrečné večírky s losováním zajímavých cen od partnerů výzvy.

Registrace do Květnové výzvy Do práce na kole 

Těšte se na startovní balíček

Po celý měsíc se také při svých cestách potkávají se s dalšími účastnicemi a účastníky v ročníkových tričkách. Autory letošního designu jsou grafičtí designéři Petr Kněžek a Šárka Blažková, kteří se inspirovali především estetikou dopravního značení. První vlna registrací za nejvýhodnější startovné do letošní Květnové výzvy se otevřela už 1. února a ti, kteří se stihnou registrovat a uhradit účastnický poplatek během ní, se na svůj startovní balíček s tričkem (či jinou odměnou dle svého výběru) mohou těšit jako první.

Překonáme loňskou účast?

Každý z předchozích ročníků Květnové výzvy přilákal zatím vždy vyšší počet zájemkyň a zájemců o udržitelné cestování do práce a drtivá většina z nich pak u nově osvojeného návyku zůstává i po zbytek roku. V roce 2023 se zúčastnilo 25 600 lidí z měst a obcí po celé republice, kteří měli také možnost hlasovat v anketě Cyklozaměstnavatel roku a Cykloměsto Do práce na kole 2023. „Trvale udržitelné město klade důraz na zdraví svých obyvatel a to, aby se v něm dobře a bezpečně žilo dětem, lidem s omezením a také starším lidem a seniorům. Takové město dává vyvážený prostor všem způsobům dopravy, nejen autům,“ říká hlavní koordinátorka výzvy Dominika Lenthárová ze spolku AutoMat.

Oceňujeme města

Titul Cykloměsto loni putoval do Hradce Králové, jehož obyvatelky a obyvatelé tak ocenili dlouhodobý přístup vedení města k dostupnosti a podpoře udržitelné dopravy. Spolek AutoMat loni udělil také historicky druhý titul Cykloskokan Do práce na kole, určený pro město, které v posledním roce až dvou učinilo signifikantní progres, pokud jde o cyklo a pěší dopravu. Odnesla si ho Ostrava a do Síně slávy vstoupily již podruhé Otrokovice. O tom, kam poputují tituly letošní Květnové výzvy, má možnost spolurozhodnout každý, kdo se přidá a bude se do práce na kole přepravovat na vlastní pohon v květnu 2024. Překonávat tak bude nejen sebe sama, ale také stereotypy, které ohledně udržitelné dopravy stále panují.

Zapojit se může každý

A pokud nejste zrovna týmový hráč či hráčka, využijte možnosti přihlásit se i jako jednotlivec. Akce je otevřená i pro OSVČ, seniory nebo rodiče na rodičovské „dovolené”. Pro děti a mládež je připravená výzva Do školy na kole za výrazně zvýhodněné startovné.

Registrace do Květnové výzvy Do práce na kole 2024 je otevřená. Čím dříve ji vy nebo váš zaměstnavatel přijme, tím výhodnější bude startovné. A pak už zbývá jen v květnu do toho šlápnout a užívat si cestování z práce a do práce z úplně nové perspektivy.

Společenský klub proti lycře: Chvála slowbikingu

Společenský klub proti lycře: Chvála slowbikingu

Ve světě, kde je rychlost často nejvyšší hodnotou, dokonce i pokud jde o cyklistiku, se v ulicích měst po celém světě odehrává tichá revoluce: vzestup slowbikingu, tedy cyklistiky, která není…
Do školy na kole, pěšky a bezpečně. Co si můžeme vzít ze školních ulic celého světa?

Do školy na kole, pěšky a bezpečně. Co si můžeme vzít ze školních ulic celého světa?

„Zdá se, že se nic nemění, dokud se to najednou nestane,“ píše Duncan Green ve své knize How Change Happens. Strmý nárůst tzv. školních ulic po celém světě v posledních…
9 způsobů, jak podpořit kolegy a kolegyně, aby jezdili do práce na kole

9 způsobů, jak podpořit kolegy a kolegyně, aby jezdili do práce na kole

Bezmotorová doprava do práce vás činí šťastnějšími, zdravějšími a také šetří životní prostředí i vaše peníze. A vy to víte. Jak ale přesvědčíte kolegy, aby do toho šlápnuli taky? Mělo…
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři