Jak je to se systémem Do práce na kole? - Do práce na kole

Jak je to se systémem Do práce na kole?

Jak je to se systémem Do práce na kole?
20. 4. 2024, 3 min. čtení

Ve středu 1. května začal 14. ročník Květnové výzvy Do práce na kole, pěšky či poklusem a 25 tisíc lidí vyrazilo aktivně do ulic. K začátku výzvy pak občas patří kromě sbírání stylových fotek a zelených kilometrů také občasné výpadky našeho systému. Proč k nim dochází a jak vlastně jako pořádající nezisková organizace vůbec systém řešíme? 

Pokud se vám aktivní a udržitelnou cestu stále nepodařilo zapsat, zkuste to prosím znovu, ideálně v čas, kdy se dá předpokládat malé vytížení systému (mimo ranní a odpolední špičku). Před Květnovou výzvou jsme navýšili kapacity serverů na historické maximum, nicméně i tak se stalo, čeho jsme se obávali. Vzhledem k tomu, že poslední rok a půl prakticky celou vývojářskou kapacitu věnujeme vývoji zcela nového systému, neměli jsme kapacity řešit řádně systém starý (synchronní framework Django) a když se uživatelé pokoušeli zobrazit URL /vysledky_souteze, nastala na této stránce do té doby neviděná chyba, která zcela blokovala systém DPNK.

Pro ještě hlubší pochopení příčiny současných potíží vězte, že náš open-source software je často závislý na knihovnách třetích stran a když se nějaká u nich změní, automatické testy by nám to měly oznámit. Bohužel za dvanáctiletou dobu kapacitně silně podhodnoceného vývoje nebyly někdy testy napsány na všechny části kódu. Nějaké procesy jsme opravili a systém běží lépe, stále ale pracujeme na opravě všech chyb. Pokud narazíte na potíže, prosíme, buďte trpěliví a pokud bude potíž přetrvávat i později, pište kdyžtak na kontakt@dopracenakole.cz.

Díky za podporu a účast v Květnové výzvě Do práce na kole, pěšky či poklusem. Děkujeme, že podporujete rozvoj podmínek pro městskou cyklistiku, díky vaší účasti dokážeme v rámci dalších projektů fungovat. Přejeme, ať se vám hezky jezdí na kole, koloběžce, běhá a chodí – ať už si své cesty zapisujete nebo ne (samozřejmě jsme rádi, pokud ano, protože zejména .gpx data mohou pomoci infrastruktuře). Díky za pochopení.

Update: Podařilo se nám se Stravou navýšit limit na 600 požadavků/15 minut, maximálně 6 000 požadavků/den.

Brněnský radní Petr Kratochvíl: Do práce na kole je skvělá příležitost pro týmovou spolupráci a posílení mezilidských vztahů Cyklodoprava

Brněnský radní Petr Kratochvíl: Do práce na kole je skvělá příležitost pro týmovou spolupráci a posílení mezilidských vztahů

Brněnský radní Petr Kratochvíl: Do práce na kole je skvělá příležitost pro týmovou spolupráci a posílení mezilidských vztahů
Jaká byla letošní Květnová výzva? Čísla a data 2024 Cyklodoprava

Jaká byla letošní Květnová výzva? Čísla a data 2024

Jaká byla letošní Květnová výzva? Čísla a data 2024
Zveme na závěrečné večírky Do práce na kole 2024 do práce na kole

Zveme na závěrečné večírky Do práce na kole 2024

Zveme na závěrečné večírky Do práce na kole 2024
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři