Já jsem si před třemi lety zlomil bérec, ale hodně. Teď už jsem z toho trošku dostal a byl jsem na běžkách. Pak jsme šli domů a já jsem cestou upadl a zlomil jsem si kotník na té samé noze. Skončilo to operací a doufám, že v létě už budu moct zase jezdit na kole a pomalu i běhat.
Ano, to jsem ještě pracoval pro Pražský maraton, dnešní RunCzechu. Už v té době jsem do práce na Letnou ze Smíchova buď běhal, nebo jezdil na kole. Výzva Do práce na kole mi byla hodně sympatická. Když jsem začal pracovat v ČOV, tak jsem přišel s tím, že bychom se mohli také zapojit do Květnové, Zářijové i Lednové výzvy. Dali jsme dohromady tým a já jsem opravdu jezdil každý den. A i když se po té zlomenině na kole ve městě trochu bojím, tak chodit nebo běhat může víceméně každý.
To ano. Musím říct, že metro je super, tramvaje docela dobré, ale autobusy jsou opravdu náročné…
Povídali jsme si na terase sídla ČOV na pražských Vinohradech
Bylo by dobré upozorňovat na nebezpečná a složitá místa, křižovatky s kolejemi a kostkami. Mohla by být lépe označená, upozorňovat řidiče na možnou přítomnost cyklistů. Vzdělávání řidičů je podle mě nejzásadnější. Schválený 1,5metrový odstup při předjíždění je sice skvělý, ale důležitá je i rychlost, kterou předjíždíte. Kolega Saša Kliment, který se v této problematice angažuje, udělal takový trenažér. Kolem lidí na kolech projížděly náklaďáky a oni zažívali tu tlakovou vlnu. Tak možná kdyby existoval nějaký trenažér jízdy na kole ve městě pro řidiče, bylo by to super a mohlo by to pomoci. Řidiči třeba netuší, že cyklista před nimi nemůže jet pořád rovně. Někdy třeba potřebuje objet kanál, který řidiči auta možná vidí, ale tohle je nenapadne.
Za prvé to člověku dělá prostě dobře. Ráno se probudí a trochu se protáhne a lépe se mu pracuje. Za druhé, pomůže to městu a objemu aut v něm. Ale nejvýraznější je vliv na fyzičku a psychiku. A pak, když jedu z práce, tak se skvěle odreaguju. U nás je to někdy v práci dost šrumec, ale je skvělé, že nejen v rámci Květnové výzvy máme s kolegy nějaké společné zážitky. Můžeme si povídat i něčem jiném než o práci. Hezká jsou i ta trička. Ale nechci zapomenout na to, že podpořím AutoMat a jeho aktivity, které jsou prostě pro město dobré.
U nás je marketing hlavně o spolupráci s partnery. Hlídáme plnění a hledáme příležitosti, jak společně něco zajímavého vymyslet. Zastřešujeme také olympijské kolekce ve spolupráci s ALPINE PRO. Snažíme se také o to, aby z našich partnerství vzešlo něco užitečného pro všechny strany i širší veřejnost. Typicky třeba když se v rámci Olympijského víceboje domluvíme na partnerství s obchodním řetězcem, tak společně řešíme třeba i tipy na zdravou a pestrou stravu.
Protože nám záleží na tom, abychom v Česku měli zdravou společnost, čemuž sport napomáhá. Narůstá počet dětí, které mají problémy s nadváhou a obezitou, a zároveň klesá jejich zdatnost. Obecně jsme prodloužená ruka Mezinárodního olympijského výboru a hlídáme, aby olympijské kruhy jako cennou značku používali jen ti, kteří skutečně podporují olympijské hnutí. Připravujeme servis pro sportovce na olympijských hrách a dalších soutěžích a děláme všechno proto, aby na ně česká výprava mohla odjet jako tým a měla potřebný servis a zázemí například v rámci Českého domu. To je základ naší instituce a agenda Martina Doktora jakožto sportovního ředitele. Vedle toho ale existuje Olympijská charta, což je taková ústava. A z té vyplývá, že naším úkolem je také šířit olympijské myšlenky: respekt, fair-play, přátelství… Právě k tomu nám pomáhají projekty, jako jsou Olympijský víceboj nebo Olympijský den. Věříme, že tenhle svět může být lepší díky sportu. Že život ve zdraví je spojený s pohybem, a proto se hodně zaměřujeme na děti, protože u nich je to ještě o něco podstatnější než u dospělých.
Český olympijský výbor rozhýbává už i ty nejmenší děti
Šárka je naprostá srdcařka. Díky tomuto projektu jsme dokázali rozhýbat desetitisíce dětí. Je úžasné, když zažijete to jejich nadšení, že se mohou potkat s olympionikem nebo olympioničkou… Třeba zápasnice Adéla Hanzlíčková dokázala nadchnout i ty nejvíc znuděné kluky. Všichni pak chtěli dělat zápas. Výsledek vidíte okamžitě. Není pravda, že by děti chtěly být jen na mobilech, jen potřebují trochu nakopnout a namotivovat… Kladný vztah dětí ke sportu je zásadním cílem našeho snažení.
To mi přijde jako hodně dobrý nápad. I když moje přítelkyně, učitelka na základní škole, mě upozornila na pár háčků. První je problém, kam s koly ve škole. Pak jde o to, zajistit dětem možnost se nějak převléknout, ale to úplně nejzásadnější je zase ta bezpečnost v provozu. Ale samozřejmě mohou chodit i pěšky, což se do Květnové výzvy taky počítá.
Jasně, my vždycky říkáme, že i to, když se jde rodina o víkendu projít do lesa, je skvělé. Taky jsme přemýšleli o nějaké spolupráci s Klubem českých turistů. I chůze do školy je skvělá věc. Mohou si měřit kroky chytrými hodinkami a třeba spolu trochu soutěžit. Věříme, že technologie nejsou nutně jen zlo. Naše appka Olympijský tým o tom svědčí. Jde o obsah, který díky technologiím vnímáte. My předkládáme obsah zaměřený na sport a věříme, že se to projeví pozitivním způsobem.
Rodiče nám s bráchou vždycky říkali, ať děláme něco, co má smysl. Já jsem žil sportem od malička a Pražský maraton mě fascinoval od doby, kdy vznikl. A olympiáda je ve sportu úplně nejvíc. Co víc bych si tak asi mohl přát? Věřím, že moje práce pomáhá lidem zlepšovat život. Sportovci, kteří nás reprezentují na olympijských hrách, jsou hrdinové. Koneckonců lidé, co jezdí do práce na kole, taky. Obzvlášť tady, protože pořád ještě nejsme Amsterdam. I když by to mělo být úplně normální. Ale věřím, že i toho se dočkáme.
Líbí se vám, co v AutoMatu děláme a chcete nás podpořit? Nakrmte AutoMat jakoukoliv částkou. Díky!