Nejvyšší váhu (40 %) měly výsledky dotazníků účastníků a účastnic Do práce na kole a také veřejnosti. Jde o subjektivní hodnocení, kdy odpovídali na otázky, jak se jim v daném městě jezdí na kole a chodí pěšky, jak a zda město přistupuje k tvorbě a rozvoji cykloinfrastruktury. Čím nižší výsledné bodové hodnocení, tím je město, obec či region pro lidi na kolech a pěší přívětivější. Danou známku následně převádíme na body.
Druhou nejvyšší váhu po dotazníku má CykloRank Česko (30 %). Nástroj, který hodnotí podíl cyklistické infrastruktury ku celkové délce silniční sítě v daném městě, obci či regionu. Daný podíl poté přepočítáváme na bodové hodnocení. Více o nástroji CykloRank Česko najdete na Městem na kole.
Dalšími kritérii s nižší vahou, a to vždy 10 %, pak jsou vývoj počtu účastníků a účastnic Do práce na kole v daném městě, podíl účastníků*nic na obyvatelstvu, průměrná pravidelnost dosažená v Květnové výzvě daném městě. Všechna kritéria jsou opět převedena na body.
Podle platných pravidel výzvy Do práce na kole města, která vyhrála titul Cykloměsto Do práce na kole v posledních dvou letech, přechází do Síně slávy.
Minimální počet vyplněných dotazníků pro statistickou hodnotu byl pro Cykloměsto a Cykloskokana Do práce na kole 2024 stanoven na 10.