Při vyhodnocení ankety využívá spolek AutoMat data z výzvy Do práce na kole, subjektivní hodnocení jejích účastnic a účastníků i pohled odborné komise z řad organizátorů. Letos poprvé se do výsledků promítá i hodnocení unikátního nástroje CykloRank Česko. Jedinečný projekt vznikl v partnerství mezi magazínem Městem na kole, výzvou Do práce na kole a spolkem Plzeň na kole. Žebříček hodnotí česká města nad 10 tisíc obyvatel podle kvality a množství jejich cyklistické infrastruktury.
Certifikát o opětovném vstupu do Síně slávy předaly zástupkyně spolku AutoMat vedení města těsně před Vánocemi. Otrokovice se do výzvy Do práce na kole příští rok zapojí již po jedenácté. „Účast ve výzvě lidi nastartuje k tomu, aby po jejím skončení jezdili dál. A to je z mého pohledu ten nejdůležitější efekt. Proto výzvu podporuji a jezdím samozřejmě taky. Ocenění Cykloměsto roku si velmi vážíme, ale neznamená to, že bychom přestali pracovat. Máme spoustu dalších plánů na zlepšení infrastruktury tak, aby umožňovala bezpečnou jízdu cyklistům i pohyb chodcům,“ říká starostka města Otrokovic Hana Večerková.
Do výzvy Do práce na kole se v roce 2023 zapojilo 52 měst napříč republikou a 25 621 účastníků a účastnic urazilo celkovou vzdálenost 5 729 109,7 km. V Otrokovicích se do největší z výzev, celoměsíční Květnové zaregistrovalo 643 účastníků, kteří společně urazili vzdálenost 170 131,1 km. „V rámci výzvy motivujeme k využívání a podpoře aktivní mobility jednotlivce, firemní týmy, zaměstnavatele i vedení měst. Každoročně oceňujeme nejlepší Cykloměsta, tedy taková, která se snaží komplexně a progresivně rozvíjet svou infrastrukturu pro chodce i cyklisty. Pomocí této kategorie chceme všechna města zapojená do výzvy Do práce na kole motivovat k dalšímu rozvoji udržitelné mobility a také přinášet inspiraci z celého světa,“ zmínila za organizátory Anna Kociánová ze spolku AutoMat.
Vítězem kategorie Cykloměsto Do práce na kole 2023 se stal Hradec Králové. Cykloskokanem 2023, tedy městem, které v oblasti udržitelné dopravy udělalo za poslední rok až dva největší pokrok, je za rok 2023 Ostrava. „Otrokovice a Zlín se již od roku 2014 předhánějí, kdo bude mít lepší Akce na triko, a které město zvládne lépe připravit vyhlašování výsledků Květnové výzvy, lepší výhry a samozřejmě lepší podmínky pro alternativní dopravu. Na úspěchu obou měst má značný podíl i spolupráce iniciativy CykloZLÍN v čele s neúnavnou Janou Vybíralovou s cyklokoordinátory obou měst. Otrokovice se v roce 2023 sice opět umístily v anketě o Cykloměsto roku na prvním místě, ale kvůli pravidlům jsme jim nemohli letošní titul přiřknout. Otrokovice jsme tedy opět slavnostně uvedli do Síně slávy,“ uzavřela Anna Kociánová.