O Do práce na kole - Do práce na kole

O Do práce na kole

Výzvou Do práce na kole, pěšky či poklusem motivuje spolek AutoMat již od roku 2011 obyvatele a obyvatelky (nejen) měst, aby se po nich dopravovali udržitelně a zviditelňovali tak potřebu bezpečné infrastruktury pro chůzi a cyklistiku. Za tu dobu přijaly naši výzvy stovky tisíc lidí po celé republice a připojily se k ní tisíce institucí, firem a měst. Cílem výzev Do práce na kole je vyzkoušet si, že bezmotorové cestování do práce a z práce je nejen šetrné k životnímu prostředí, ale také příjemné a prospěšné jak pro jejich fyzickou, tak pro psychickou kondici.

Snídaně Do práce na kole už v roce 2014

Vlajkovou lodí Do práce na kole je Květnová výzva, která trvá celý měsíc a která láká nejvyšší počty účastnic a účastníků. Funguje také jako netradiční teambuilding ve firmách (za 79 % účastníků platí startovné jejich zaměstnavatelé), které se svou participací hlásí mezi společensky odpovědné firmy. Dvoutýdenní Zářijovou výzvu pořádá AutoMat v rámci Evropského týdne mobility od roku 2017 s cílem připomenout, že aktivní mobilita hraje významnou roli i po skončení letních prázdnin. A týden trvající Lednová výzva je určena nadšencům a nadšenkyním, kteří hodlají své okolí inspirovat k bezmotorovému cestování po celý rok a počasí navzdory.

Cyklojízda

Cyklojízda (nejen) v tričkách Do práce na kole, foto: Jan Hromádko

Jedinou soutěžní a oceňovanou kategorií všech výzev Do práce na kole, pěšky či poklusem zůstává pravidelnost. Čím častěji vyrazíte na cestu po městě na vlastní pohon, tím lépe. Pro vás i vaše město. Anonymizovaná data o trasách, kterými se účastníci a účastnice výzev pohybují, mohou pomáhat zlepšovat chodeckou a cyklistickou infrastrukturu, identifikovat problematická či frekventovaná místa a zvyšovat tak bezpečnost pohybu.

Videa Do práce na kole

 

Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři