Výzvou Do práce na kole, pěšky či poklusem motivuje spolek AutoMat již od roku 2011 obyvatele a obyvatelky (nejen) měst, aby se po nich dopravovali udržitelně a zviditelňovali tak potřebu bezpečné infrastruktury pro chůzi a cyklistiku. Za tu dobu přijaly naši výzvy stovky tisíc lidí po celé republice a připojily se k ní tisíce institucí, firem a měst. Cílem výzev Do práce na kole je vyzkoušet si, že bezmotorové cestování do práce a z práce je nejen šetrné k životnímu prostředí, ale také příjemné a prospěšné jak pro jejich fyzickou, tak pro psychickou kondici.
individuálních účastníků*ic, kteří s námi 189 886krát šlápli do pedálů nebo do kroku
zapojených firem a organizací, které podpořily zaměstnance*kyně v aktivní mobilitě
zapojených škol, které mění dopravní návyky svého žactva a studentstva
tuny ušetřeného CO2 oproti stejným cestám autem
zapojených měst
snídaní a Akcí na triko, které podpořily úsilí účastnictva i lokální podniky
cyklojízd, které upozornily na důležitost bezpečné infrastruktury a pomohly tisícům lidí na kole
projet místa, kam si sami netroufnou
podnětů AutoMatu na zlepšení infrastruktury ve městech
článků na webu, které zvyšují povědomí o udržitelné dopravě a přívětivém veřejném prostoru
analýz aktivní mobility, které mohou města využít při plánování
měst využilo anonymizovaná data z výzvy k tvorbě koncepce cyklistické dopravy
odeslaných newsletterů s informacemi z oblasti udržitelného rozvoje a mobility
Výzvou Do práce na kole, pěšky či poklusem motivuje spolek AutoMat již od roku 2011 obyvatele a obyvatelky (nejen) měst, aby se po nich dopravovali udržitelně a zviditelňovali tak potřebu bezpečné infrastruktury pro chůzi a cyklistiku. Za tu dobu přijaly naši výzvy stovky tisíc lidí po celé republice a připojily se k ní tisíce institucí, firem a měst. Cílem výzev Do práce na kole je vyzkoušet si, že bezmotorové cestování do práce a z práce je nejen šetrné k životnímu prostředí, ale také příjemné a prospěšné jak pro jejich fyzickou, tak pro psychickou kondici.
Vlajkovou lodí Do práce na kole je Květnová výzva, která trvá celý měsíc a která láká nejvyšší počty účastnic a účastníků. Funguje také jako netradiční teambuilding ve firmách (za 79 % účastníků platí startovné jejich zaměstnavatelé), které se svou participací hlásí mezi společensky odpovědné firmy. Dvoutýdenní Zářijovou výzvu pořádá AutoMat v rámci Evropského týdne mobility od roku 2017 s cílem připomenout, že aktivní mobilita hraje významnou roli i po skončení letních prázdnin (v roce 2025 se konat nebude). A týden trvající Lednová výzva je určena nadšencům a nadšenkyním, kteří hodlají své okolí inspirovat k bezmotorovému cestování po celý rok a počasí navzdory.