Brněnský radní Petr Kratochvíl: Do práce na kole je skvělá příležitost pro týmovou spolupráci a posílení mezilidských vztahů - Do práce na kole

Brněnský radní Petr Kratochvíl: Do práce na kole je skvělá příležitost pro týmovou spolupráci a posílení mezilidských vztahů

Brněnský radní Petr Kratochvíl: Do práce na kole je skvělá příležitost pro týmovou spolupráci a posílení mezilidských vztahů
12. 6. 2024, 6 min. čtení

Město Brno podporuje Květnovou výzvu Do práce na kole již potřetí. Při této příležitosti prozradil brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl Petře Geržové z Partnerství, o. p. s., připravované novinky z oblasti rozvoje udržitelné dopravy.

Proč se Magistrát města Brna zapojil do výzvy Do práce na kole v Brně i v letošním roce jako její generální partner?

Zapojení do výzvy Do práce na kole je pro Magistrát města Brna již tradicí. Chceme tímto způsobem podpořit naše zaměstnance a ukázat, že magistrát jde příkladem v podpoře zdravého životního stylu a aktivních způsobů dopravy.

Jaké novinky v oblasti aktivní mobility se Vám podařilo v loňském roce realizovat?

V loňském roce jsme zavedli několik nových cyklopruhů, cykloobousměrek a rozšířili jsme síť cyklostanic pro sdílená kola. Také jsme se zaměřili na zlepšení bezpečnosti pro cyklisty např. úpravou povrchu u cyklostezky Křenová, což vzešlo z podnětu od občanů. Došlo k úpravám křižovatek, ve kterých jsme vyznačili místa pro cyklisty. Dále jsme rozšířili infrastrukturu pro bezpečné parkování kol, což usnadňuje cyklistům pohyb po městě.

Jaké jsou aktuální plány rozvoje cyklodopravy v Brně?

Stejně jako každý rok přibydou nové cyklopruhy, cykloobousměrky a cyklostojany. Navíc připravujeme Strategii rozvoje cyklistické dopravy, která nám pomůže s určením priorit a efektivnějším plánováním dalších kroků. Tato strategie nám umožní lépe reagovat na potřeby cyklistů a zajišťovat bezpečnou a pohodlnou infrastrukturu pro všechny uživatele.

Kolik stojanů na kola je aktuálně v Brně? Co můžu jako občan dělat, pokud mě trápí jejich nedostatek?

Stojanů máme momentálně 318, přehled je dostupný na www.brnoinmotion.cz. Podněty na stojany mohou občané podávat na www.brnoinmotion.cz/podnety.

Vyhrazený cyklopruh v Jugoslávské ulici

Podporujete nějaké komunitní projekty nebo iniciativy, které se zabývají cyklodopravou?

V současné době podporujeme akci Do práce na kole. Úzce komunikuji s paní Tošovskou z Brno na kole o jejich představách.

Kolik zaměstnanců magistrátu se letos účastní výzvy Do práce na kole? Jaká je podle Vás jejich motivace se zapojit?

Letos se výzvy Do práce na kole účastní přibližně 180 zaměstnanců magistrátu. Motivace zaměstnanců je různorodá – někteří chtějí zlepšit svou fyzickou kondici, jiní už na kole jezdí a jsou rádi, že mohou být vzorem ostatním nebo prostě jen chtějí vyzkoušet něco nového. Zároveň je to i skvělá příležitost pro týmovou spolupráci a posílení mezilidských vztahů v rámci magistrátu.

Petr Kratochvíl

Jaký dopravní prostředek volíte pro pohyb ve městě?

Volím auto a chůzi.

Jaké vidíte výhody klasických sdílených kol oproti stále populárnějším elektrickým koloběžkám?

Klasická sdílená kola mají několik výhod. Jsou stabilnější a lépe se ovládají než elektrické koloběžky, které mohou být vratké a náročnější na řízení. Jízda na kole je také prospěšnější pro zdraví, protože vyžaduje fyzickou aktivitu. Nejsem proti elektrickým kolům – naopak, ta mohou být skvělou volbou pro méně fyzicky zdatné osoby nebo pro ty, kteří potřebují překonat delší vzdálenosti.

Sdílená kola mají podle Petra Kratochvíla řadu výhod

Co byste poradil cyklistům – začátečníkům, kteří mají strach vyrazit po Brně na kole?

Je důležité najít si obvyklou a bezpečnou trasu a postupně získávat na této trase sebevědomí. Zpočátku se vyhněte rušným silnicím a složitým křižovatkám, a raději si vyberte klidnější cesty a cyklostezky. Doporučuji také investovat do kvalitní výbavy, jako je helma a reflexní prvky, a využívat cyklostezky, kde je to možné. Zatím bohužel cyklostezky nejsou dostatečně propojené, ale i na tom usilovně pracujeme.

Letos na jaře proběhla Velká brněnská cykloanketa, která měla za cíl získat vyjádření Brňanů ohledně jejich zkušenosti s jízdou na kole po Brně. Odpovědi pomohou s analýzou stávajícího stavu, která bude odrazovým můstkem pro novou Cyklostrategii města. Kdy budou známy výsledky?

První výsledky Velké brněnské cykloankety budou moci občané vidět v rámci výstavy Brněnská cyklostory, která proběhne v UrbanCentru od 13. 6. do 26. 7. 2024.

foto: Městem na kole

Paříž a dalších 5 pět měst, která zavrhla parkování na ulici a nelitují Chůze

Paříž a dalších 5 pět měst, která zavrhla parkování na ulici a nelitují

Paříž a dalších 5 pět měst, která zavrhla parkování na ulici a nelitují
5 výzev městské cyklistiky a jak je překonat cyklistika

5 výzev městské cyklistiky a jak je překonat

5 výzev městské cyklistiky a jak je překonat
Konec jaywalkingu v New Yorku. Město vrací své ulice chodcům Chůze

Konec jaywalkingu v New Yorku. Město vrací své ulice chodcům

Konec jaywalkingu v New Yorku. Město vrací své ulice chodcům
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři