
„Od prvního ročníku držíme stále stejný úkol – měnit dopravní návyky lidí po celém Česku a společně utvářet města, která podporují rozvoj infrastruktury pro aktivní mobilitu. Květnová výzva Do práce na kole je jedním z nástrojů, který nám pomáhá naplnit cíl celého pořádajícího spolku AutoMat. Tím jsou už 21 let bezpečná a přátelská města pro všechny,” vysvětluje Lucie Rýzlerová, vedoucí výzvy Do práce na kole.
Princip je jednoduchý. Stačí se registrovat jako jednotlivec nebo tým o 2-5 lidech, uhradit startovné, v průběhu měsíce května se pak přepravovat co nejvíce udržitelně a své cesty si zaznamenávat do systému. Ve výzvě nejde o počet překonaných kilometrů, ale o pravidelnost. Týmy, které dosáhnou v Květnové výzvě 66,6% a vyšší pravidelnosti (⅔ jejich květnových cest z práce a do práce se odehrají bezmotorově), budou po skončení výzvy zařazeny do slosování o atraktivní ceny od partnerů Květnové výzvy.
Už 15. ročník výzvy Do práce na kole má podtitul Cesta k rovnováze. „V každodenním životě hledáme rovnováhu mezi prací a osobním životem, o rovnovážný nebo spíše vyvážený stav se pokoušíme i v oblasti našeho zdraví. K tomu napomáhá zařazení pohybu do každodenního života. Aktivní účast v Květnové je tak skvělou možností, jak přispět k lepší psychické i fyzické kondici,” vysvětluje Anna Kociánová ze spolku AutoMat. Myšlenku podpořil také nový vizuál akce od ilustrátorky Markéty Černé. Ten se objevuje i na originálním tričku, které získá každý přihlášený účastník.
Květnová výzva funguje i jako netradiční teambuilding. Pro firmy je to zároveň možnost udělat něco pro udržitelnost a společenskou odpovědnost a pochlubit se tím. „Zaměstnavatelé platí startovné za 80 % účastníků výzvy a na akci oceňují především hecování napříč týmy a pozitivní motivaci k zdravějšímu životnímu stylu. Zdravější zaměstnanci navíc méně marodí a jsou kreativnější,” dodává Anna Kociánová z AutoMatu. Pro firmy je připravený marketingový balíček, který mohou použít v interní komunikaci i navenek.
V letošním roce se nově mezi národní partnery výzvy zařadila česká značka kol Superior, která patří pod kopřivnického výrobce kol Bike Fun International. „Podpora mobility a pohybu patří mezi klíčové strategie. Velmi se nám líbí, jak Do práce na kole podporuje firmy a motivuje jednotlivce, aby vyměnili kolo za auta, proto rádi podpoříme tuto iniciativu,“ sdělil René Gasser, generální ředitel společnosti Bike Fun International.
Nedílnou součástí výzvy jsou Akce na triko, cyklojízdy a cyklovyjížďky a závěrečné večírky s losováním cen, které chystají spolupořadatelé ve více než 50 zapojených městech. Účastnictvo Květnové výzvy také nominuje kandidáty na titul Cyklozaměstnavatel a Cykloměsto roku. Paralelně s výzvou běží také akce Do školy na kole, určená žactvu, studenstvu a pedagogickým pracovníkům.
K novinkám pro 15. ročník výzvy Do práce na kole patří také nový účastnický systém pro registraci, zapisování cest a zobrazování doprovodných akcí a výsledků. „Na uživatelsky přívětivějším systému jsme v AutoMatu pracovali poměrně dlouho. Jsme nezisková organizace a naše kapacity i zdroje jsou omezené, přičemž jádrem naší činnosti je stále odborná a advokační činnost. Ale doufám, že se nám letos podaří zpříjemnit zážitek z celé výzvy tisícům účastníků a účastnic a že si pozitivní přístup k aktivní dopravě odnesou i do dalších týdnů a měsíců,” uzavírá Lucie Rýzlerová z AutoMatu.
Líbí se vám, co v AutoMatu děláme? Podpořte nás a nakrmte AutoMat jakoukoliv částkou. Děkujeme!