Czechitas vytvořily interaktivní mapu cyklistiky v Liberci. Na základě dat z Do práce na kole - Do práce na kole

Czechitas vytvořily interaktivní mapu cyklistiky v Liberci. Na základě dat z Do práce na kole

Czechitas vytvořily interaktivní mapu cyklistiky v Liberci. Na základě dat z Do práce na kole
20. 6. 2024, 3 min. čtení

Kudy, jak a proč se po Liberci jezdí na kole? To se rozhodly v rámci kurzu neziskové organizace Czechitas zanalyzovat Magdaléna Janoušková a Katarína Vráblová. Pracovaly s daty z naší výzvy Do práce na kole a vytvořily mapu pohybu cyklistů po severočeské metropoli.

V tříměsíčním kurzu Data: Krok za krokem se účastnice připravují na budoucí kariéru datových analytiček. A Katarína s Magdalénou fandí výzvě Do práce na kole, a kromě dat je zajímá také urbanismus, rozhodly se tak spojit příjemné s užitečným. Oslovily AutoMat s prosbou o poskytnutí datasetů o trasách účastníků a účastnic Květnové výzvy. „Než pracovat na něčem fiktivním, raději bychom se zaměřily na téma, které se aktuálně skutečně řeší, a je potřeba ho zpracovat,“ napsala nám Katarína.

⮕ Článek a studie Czechitas ⬅

Proč zrovna Liberec?

Po vzájemné dohodě jsme jim rádi poskytli data z Květnové výzvy 2023 v Liberci, kterému se z hlediska cyklodopravy nedostává tolik pozornosti jako Praze nebo Brnu. „Chtěly jsme upoutat pozornost k cyklistické kultuře v Liberci a podpořit snahy místních o zlepšení cyklistické infrastruktury. A pro tyto účely se nám vytvoření interaktivní mapy jevilo jako nejlepší řešení,“ vysvětlují autorky datamapy.

Takhle interaktivní mapa Liberce vypadá

Kudy kdo jezdí

Jejím úkolem bylo vizualizovat intenzitu jízd a identifikovat nejrušnější silnice, stejně jako preferované trasy cyklistů. „Dále jsme zkoumaly rozdíly v preferencích tras mezi muži a ženami. Použily jsme barevné schéma, kde fialová barva představovala muže a červená barva představovala ženy. To nám umožnilo efektivně vizualizovat a porovnat intenzitu a volbu tras na základě pohlaví,“ vysvětluje Katarína. Kromě toho je na mapě také vrstva, která vizualizuje cyklistickou infrastrukturu v celém libereckém regionu.

Na výsledek mrkněte sami

Přečtěte si o tom, jak konkrétně při své práci postupovaly a jak vypadá její výsledek. „Práce na projektu nás bavila a určitě bychom se rády mapě dále věnovaly i po skončení kurzu a doladily detaily,“ uzavírá Katarína. A nám nezbývá než dodat: Dobrá práce a děkujeme!

Líbí se vám, co v AutoMatu děláme? Podpořte nás a nakrmte AutoMat jakoukoliv částkou. Děkujeme. 

Měsíc na vlastní pohon: Registrace do Květnové výzvy Do práce na kole 2025 startuje Chůze

Měsíc na vlastní pohon: Registrace do Květnové výzvy Do práce na kole 2025 startuje

Měsíc na vlastní pohon: Registrace do Květnové výzvy Do práce na kole 2025 startuje
V dopravě musíme mít vizi a odvahu, říká hradecký náměstek. Východočeská metropole vstoupila do Síně slávy Cykloměsta 2024 Cyklodoprava

V dopravě musíme mít vizi a odvahu, říká hradecký náměstek. Východočeská metropole vstoupila do Síně slávy Cykloměsta 2024

V dopravě musíme mít vizi a odvahu, říká hradecký náměstek. Východočeská metropole vstoupila do Síně slávy Cykloměsta 2024
Kolomotion je nové jméno pro velkoobchodní část našeho partnera AZUB Cyklodoprava

Kolomotion je nové jméno pro velkoobchodní část našeho partnera AZUB

Kolomotion je nové jméno pro velkoobchodní část našeho partnera AZUB
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři