Proč jezdit na kole či chodit pěšky a ještě za to platit?

Proč jezdit na kole či chodit pěšky a ještě za to platit? Co lidé oceňují na výzvě Do práce na kole?

Proč jezdit na kole či chodit pěšky a ještě za to platit? Co lidé oceňují na výzvě Do práce na kole?
24. 3. 2024, 4 min. čtení

„Jezdím na kole a chodím pěšky po celý rok, nevím, proč bych se měl hlásit do vaší výzvy. A ještě za to platit?“ To jsou komentáře, které každoročně čteme před startem Květnové výzvy Do práce na kole, koloběžce, pěšky nebo poklusem. Přečtěte si pár důvodů, proč se loni k akci přidalo na 26 000 registrovaných účastníků a účastnic. Proč má podle nich  cenu přepravovat se po celý měsíc převážně bezmotorově a navíc v rámci Do práce na kole?

Jezdit na kole či chodit po městě pěšky můžete samozřejmě i bez nás. A pokud tak činíte, nezbývá nám, než vám jménem našeho spolku i vašeho města poděkovat. Výzva Do práce na kole je ale čím dál tím oblíbenějším teambuildingem a 75 % účastnicím a účastníkům hradí startovné jejich zaměstnavatelé. Zbylá čtvrtina si ho platí sama. Proč? Sepsali jsme pro vás nejčastější důvody, které se objevují v našich účastnických dotaznících.

Trička Do práce na kole

Trička Do práce na kole v designu 2024

  1. Baví je to (vzájemné špičkování a hecování v týmu, soutěž, společné akce, výlety, snídaně, statistiky, večírek…).
  2. Mají radost z originálního trička v bio bavlně od předních českých designérů*ek (Petr Kněžek aka VonSaten a Šárka Blažková, Jan Charvát, dříve např. Toy_Box, Jaromír 99,), které přímo vybízí k seznamování s ostatními.
  3. Cítí se součástí aktivní komunity vyznávající aktivní životní styl a chtějí to dát najevo
  4. Účast ve výzvě jim dodává motivaci nepolevit, nový návyk jim vydrží i po skončení výzvy
  5. Můžou vyhrát kolo, zájezd či další hodnotné ceny pro vylosované účastníky (čím menší město, tím větší šance na výhru) a využívat sdílená kola zdarma, nejrůznější slevové akce či akce úplně zdarma.
  6. Podporují tak koordinátora a zakladatele výzvy spolek AutoMat a hlásí se k jeho myšlence udržitelné mobility ve městech (podobně jako když si kupujete desky své oblíbené kapely nebo nosíte odznak oblíbené organizace), chtějí přispět k budoucímu rozvoji a šíření výzvy.
  7.  Pomocí anonymizovaných dat o svých trasách chtějí podpořit udržitelnou dopravu a podílet na zlepšování infrastruktury pro pěší a cyklisty ve svém městě.
  8. Dostávají od nás pravidelnou várku informací o novinkách z udržitelné dopravy i urbanismu nejen v České republice, ale i o zahraničních trendech a boji s klimatickou změnou. Mohou se tak připojit i k našim dalším akcím, výzvám, peticím apod., dozvědět se o možnosti participace.

    Vaše cesta do práce nemusí být romantická, aby byla udržitelná a zdravá

Tak, co přesvědčili jsme vás? Nalákali jsme vás? Přidáte se k výzvě Do práce na kole i vy?

 

5 výzev městské cyklistiky a jak je překonat cyklistika

5 výzev městské cyklistiky a jak je překonat

5 výzev městské cyklistiky a jak je překonat
Cykloměsto 2024: Titul získaly Otrokovice, Hradec Králové vstupuje do Síně slávy Chůze

Cykloměsto 2024: Titul získaly Otrokovice, Hradec Králové vstupuje do Síně slávy

Cykloměsto 2024: Titul získaly Otrokovice, Hradec Králové vstupuje do Síně slávy
Americká studie dokládá, že čím více cyklistů v provozu, tím vyšší bezpečnost pro všechny Bezpečnost

Americká studie dokládá, že čím více cyklistů v provozu, tím vyšší bezpečnost pro všechny

Americká studie dokládá, že čím více cyklistů v provozu, tím vyšší bezpečnost pro všechny
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři