Proč jezdit na kole či chodit pěšky a ještě za to platit?

Proč jezdit na kole či chodit pěšky a ještě za to platit? Co lidé oceňují na výzvě Do práce na kole?

Proč jezdit na kole či chodit pěšky a ještě za to platit? Co lidé oceňují na výzvě Do práce na kole?
24. 3. 2024, 4 min. čtení

„Jezdím na kole a chodím pěšky po celý rok, nevím, proč bych se měl hlásit do vaší výzvy. A ještě za to platit?“ To jsou komentáře, které každoročně čteme před startem Květnové výzvy Do práce na kole, koloběžce, pěšky nebo poklusem. Přečtěte si pár důvodů, proč se loni k akci přidalo na 26 000 registrovaných účastníků a účastnic. Proč má podle nich  cenu přepravovat se po celý měsíc převážně bezmotorově a navíc v rámci Do práce na kole?

Jezdit na kole či chodit po městě pěšky můžete samozřejmě i bez nás. A pokud tak činíte, nezbývá nám, než vám jménem našeho spolku i vašeho města poděkovat. Výzva Do práce na kole je ale čím dál tím oblíbenějším teambuildingem a 75 % účastnicím a účastníkům hradí startovné jejich zaměstnavatelé. Zbylá čtvrtina si ho platí sama. Proč? Sepsali jsme pro vás nejčastější důvody, které se objevují v našich účastnických dotaznících.

Trička Do práce na kole

Trička Do práce na kole v designu 2024

  1. Baví je to (vzájemné špičkování a hecování v týmu, soutěž, společné akce, výlety, snídaně, statistiky, večírek…).
  2. Mají radost z originálního trička v bio bavlně od předních českých designérů*ek (Petr Kněžek aka VonSaten a Šárka Blažková, Jan Charvát, dříve např. Toy_Box, Jaromír 99,), které přímo vybízí k seznamování s ostatními.
  3. Cítí se součástí aktivní komunity vyznávající aktivní životní styl a chtějí to dát najevo
  4. Účast ve výzvě jim dodává motivaci nepolevit, nový návyk jim vydrží i po skončení výzvy
  5. Můžou vyhrát kolo, zájezd či další hodnotné ceny pro vylosované účastníky (čím menší město, tím větší šance na výhru) a využívat sdílená kola zdarma, nejrůznější slevové akce či akce úplně zdarma.
  6. Podporují tak koordinátora a zakladatele výzvy spolek AutoMat a hlásí se k jeho myšlence udržitelné mobility ve městech (podobně jako když si kupujete desky své oblíbené kapely nebo nosíte odznak oblíbené organizace), chtějí přispět k budoucímu rozvoji a šíření výzvy.
  7.  Pomocí anonymizovaných dat o svých trasách chtějí podpořit udržitelnou dopravu a podílet na zlepšování infrastruktury pro pěší a cyklisty ve svém městě.
  8. Dostávají od nás pravidelnou várku informací o novinkách z udržitelné dopravy i urbanismu nejen v České republice, ale i o zahraničních trendech a boji s klimatickou změnou. Mohou se tak připojit i k našim dalším akcím, výzvám, peticím apod., dozvědět se o možnosti participace.

    Vaše cesta do práce nemusí být romantická, aby byla udržitelná a zdravá

Tak, co přesvědčili jsme vás? Nalákali jsme vás? Přidáte se k výzvě Do práce na kole i vy?

 

Nejlepší cyklostezky na světě: 12 měst, kde to dělají správně cyklistika

Nejlepší cyklostezky na světě: 12 měst, kde to dělají správně

Nejlepší cyklostezky na světě: 12 měst, kde to dělají správně
Stále hledáme způsoby, jak snižovat náš dopad na životní prostředí, říká ředitel Cyklozaměstnavatele roku 2024 Cyklodoprava

Stále hledáme způsoby, jak snižovat náš dopad na životní prostředí, říká ředitel Cyklozaměstnavatele roku 2024

Stále hledáme způsoby, jak snižovat náš dopad na životní prostředí, říká ředitel Cyklozaměstnavatele roku 2024
Jak zůstat aktivní i po prázdninách? Přijměte Zářijovou výzvu Do práce na kole, pěšky či poklusem Výzva Do práce na kole

Jak zůstat aktivní i po prázdninách? Přijměte Zářijovou výzvu Do práce na kole, pěšky či poklusem

Jak zůstat aktivní i po prázdninách? Přijměte Zářijovou výzvu Do práce na kole, pěšky či poklusem
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři