Udržitelná doprava jede celý rok. Jaká byla letošní Zářijová výzva?

Udržitelná doprava jede celý rok. Jaká byla letošní Zářijová výzva?

Udržitelná doprava jede celý rok. Jaká byla letošní Zářijová výzva?
4. 10. 2022, 4 min. čtení

Letošní, již šestý ročník Zářijové výzvy Do práce na kole, ale i pěšky, na koloběžce nebo poklusem opět v rámci Evropského týdne mobility připomněl důležitost udržitelného přesunu po městech. Její účastnice a účastníci překonali v rámci dvou týdnů, po které se konala, přes 93 tisíc kilometrů! Ušetřili tak více než 12 tun CO2 a všem okolo sebe dokázali, že bezemisně a udržitelně se lze dopravovat po celý rok.

Na rozdíl od Květnové výzvy je ta Zářijová určena jednotlivcům. Přesto celé řadě účastnic a účastníků hradí benefiční startovné do ní zaměstnavatelé. Ti tak svým zaměstnancům zajišťují nejen možnost, jak zůstat v psychické i fyzické kondici, ale také netradiční teambuilding. Zároveň si stále více firem a organizací uvědomuje, že být k cyklistice přívětivým zaměstnavatelem je víc než jen trend. Své o tom ví i letošní nositel Cyklozaměstnavatel roku, pražská centrála ČSOB v Radlicích. V rámci Zářijové výzvy jsme jako spolek AutoMat také vyhlásili Cykloměsto roku 2022, kterým se stala Jihlava, do síně slávy vstoupily Otrokovice a historicky prvním Cykloskokanem Do práce na kole se stalo Uherské Hradiště.

Data pro lepší budoucnost

Význam udržitelné dopravy roste se stále patrnější klimatickou nouzí. To si uvědomují nejen účastnice a účastníci výzvy a jejich zaměstnavatelé, ale i města. Ta, která jsme letos ocenili, jsou toho důkazem. A to je pro nás pro všechny dobrá zpráva. Lidé, kteří si s výzvou Do práce na kole bezemisní cestování (nejen) z práce a do práce vyzkouší, v drtivé většině u tohoto způsobu dopravy zůstanou i po jejím skončení. Vytvářejí tak poptávku po chodecké a cyklistické infrastruktuře. Ta je nutným předpokladem bezpečného a udržitelného transportu nejen z práce a do práce. A anonymizovaná data o jejich trasách, která nahrávají do registračního systému Do práce na kole, pomáhají městům s mapováním a vylepšováním cyklo i chodeckých stezek. Navíc také s identifikací problematických míst, chybějícího mobiliáře atd.

Strhněte vedení i kolegy

My v AutoMatu máme velkou radost z toho, že počty účastníků našich výzev každým rokem rostou. Objevovat město ze sedla či pěšky začaly spousty z vás, během pandemických lockdownů, a zůstaly u toho i po jejich skončení. A to je skvělé nejen pro lepší kondici, vyšší imunitu a psychickou pohodu, ale také pro životní prostředí a budoucnost našich měst. Těšíme se na vás i v týdenní Lednové, ale i měsíční Květnové výzvě. Už teď pracujeme na její přípravě, chystáme nový vizuál a oblíbená trička. Vy mezitím můžete prošlapat cestičku k účasti i ve vaší firmě. Domluvte se s vedením, aby v rozpočtu na příští rok počítalo se startovným pro své zaměstnance. Tak jako to dělají zaměstnavatelé 73 % z těch, kteří se Květnové výzvy účastní pravidelně. Zajišťují tak svým lidem možnost lépe se poznat i nad rámec pracovních povinností. Navíc se také mouhou zúčastnit i soutěže o Cyklozaměstnavatele Do práce na kole 2023.

 

 

 

Měsíc na vlastní pohon: Registrace do Květnové výzvy Do práce na kole 2025 startuje Chůze

Měsíc na vlastní pohon: Registrace do Květnové výzvy Do práce na kole 2025 startuje

Měsíc na vlastní pohon: Registrace do Květnové výzvy Do práce na kole 2025 startuje
V dopravě musíme mít vizi a odvahu, říká hradecký náměstek. Východočeská metropole vstoupila do Síně slávy Cykloměsta 2024 Cyklodoprava

V dopravě musíme mít vizi a odvahu, říká hradecký náměstek. Východočeská metropole vstoupila do Síně slávy Cykloměsta 2024

V dopravě musíme mít vizi a odvahu, říká hradecký náměstek. Východočeská metropole vstoupila do Síně slávy Cykloměsta 2024
Tématem letošní Květnové výzvy je Cesta k rovnováze Cyklodoprava

Tématem letošní Květnové výzvy je Cesta k rovnováze

Tématem letošní Květnové výzvy je Cesta k rovnováze
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři