Velkou čest, poctu i překvapení. My jsme o titul nijak neusilovali, Květnové výzvy se zúčastníme z nadšení našich zaměstnanců, ale žádnou velkou reklamu si na tom neděláme.
To ano. Naše kolegyně z personálního oddělení se toho každý rok chopí a komunikuje výzvu směrem do firmy tak, aby zasáhla co největší počet zaměstnanců a nalákala je.
Každý rok se snažíme přijít s nějakou cenou a každý rok pořádáme tady na louce za areálem tzv. Ferring Day. Tam vyhlašujeme vítěze a cenu slavnostně předáváme. Jde o takové oficiální zakončení Květnové výzvy. Oceňujeme týmy i jednotlivce. Náš letošní vítěz najel nějakých 750 kilometrů. Týmy zase oceňujeme podle pravidelnosti, nikoliv vzdálenosti. A byly tu i takové, které jezdily do práce na kole každý den, za jakéhokoliv počasí.
Ten stojan je poměrně nově zastřešený, což spousta našich lidí oceňuje. Nechtěli si nechávat svá drahá kola na dešti a slunci a tak si je brali do kanceláře. Tak jsme na to zareagovali. Chtěli jsme také přilákat více lidí než jen přesvědčené cyklisty. Je nás 200 a výzvy se účastní zhruba 40 našich zaměstnanců. Takže potenciál je stále velký. Moje vize je, aby tu parkovalo víc kol než aut. Pořídili jsme tedy i firemní elektrokola, které mohou zaměstnanci využívat i osobní účely. Aby si ti, co ještě váhají, mohli vyzkoušet, jak je to příjemné. Samozřejmostí jsou u nás sprchy. Další věc, kterou chceme zavést nejpozději příští rok, je Kolo na operák. Což je název firmy, se kterou jsme se spojili a chceme si tak pořizovat kola pro naše zaměstnance za zvýhodněnou cenu nejen pro dojíždění do práce.
Jde o přesvědčení o udržitelnější formě dopravy. Ferring se globálně zavázal k podpoře cílů udržitelného rozvoje OSN. My jsme z celosvětového hlediska mezi těmi pobočkami, které jsou v udržitelnosti nejdál. Počínaje fotovoltaikou, kterou máme na střeše budovy, přes služební vozy, které jsou už několik let výhradně elektrické… A stále hledáme další způsoby, jak snižovat náš dopad na životní prostředí. A protože na našem parkovišti stále vidíme spoustu soukromých aut se spalovacím motorem, zdá se nám kolo v kombinaci s MHD jako perfektní dopravní prostředek. Většina našich zaměstnanců bydlí v blízkém okolí a až na pár výjimek to nemá do práce daleko.
Já věřím tomu, že ve zdravém těle je zdravý duch. A sám to na sobě cítím. Statisticky je věk našich zaměstnanců stále vyšší, tedy stárneme. Zároveň máme strašně nízkou fluktuaci, jde o méně než 1 procento. Jsou tu s námi stejní zaměstnanci, kteří byli před 30 lety u našeho vzniku. K tomu, abychom se udržovali v kondici, je potřeba něco dělat. My aktivní životní styl podporujeme a letos máme program Fit Ferring, v rámci kterého edukujeme naše zaměstnance, jak dobře spát, jíst a hýbat se. Výzva Do práce na kole zapadá do našeho přesvědčení.
Ne tak často, jak bych chtěl, ale do práce na kole jezdím.
To je dobrá otázka, kterou si často pokládám. Mluví se o tom, že problém je hlavně infrastruktura. Je pravda, že když jsme vyhlásili, že jsme se stali Cyklozaměstnavatelem roku, tak se naši globální kolegové hned ptali, jak dbáme na bezpečnost cest našich zaměstnanců do práce. A protože každý z nich jezdí jinudy, tak na tu otázku zkrátka neznáme odpověď. Další věc je budovaní nějakého dobrého vzorce chování. My máme čtyřicet zaměstnanců, kteří jezdí i bez ohledu na infrastrukturu a ti mohou postupně nakazit i ostatní. Když jim půjdeme naproti i kdyby třeba jen nějakým gestem.
Nabídneme jim například to Kolo na operák, účast ve výzvě a také možnost vidět, že ti, kteří na kole jezdí jsou fit, mají dobrou náladu a mají se fajn.
Je to zábava.